name | autoweek.cz

Octavia v evropské elitě

Octavia v evropské elitě

17.02.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Octavia se během ledna poprvé zařadila mezi deset nejprodávanějších aut v Evropě.

V porovnání s loňským rokem se v lednu v Evropě prodalo o 7,1 % osobních aut méně. Na tomto poklesu se podepsal především velký propad v Itálii a Francii, zatímco v Německu a Velké Británii byl zaznamenán přibližně stejný výsledek jako před rokem a ve Španělsku vykázali růst.

Na čele žebříčku nejprodávanějších aut se podle statistik JATO udržela dvojice Volkswagenů Golf a Polo, a to i navzdory poklesu jejich prodeje. Velmi dobře do nového roku vstoupil Ford, jehož dvojice Fiesta a Focus obsadila další dvě místa, přičemž nový Focus dosáhl meziročního navýšení prodeje o 7,3 %.

Senzačního výsledku dosáhla Škoda Octavia. Ta se prodejem 16 565 vozů poprvé v historii zařadila do desítky nejprodávanějších aut, což je u modelu, který se blíží konci svého produkčního cyklu a stojí před nástupem nové generace, zcela výjimečné.

Škoda i na počátku roku 2012 pokračuje v růstu. Celosvětově v lednu 2012 prodala oproti stejnému měsíci předcházejícího roku o 10,2 % víc aut, tedy 75400 vozů. To znamenalo zároveň nejlepší lednový výsledek v celé 117leté historii podniku. Česká automobilka tak i přes pokles světového trhu podstatně zvýšila svůj globální tržní podíl, ten vzrostl na 1,58 %.

Silná je značka Škoda především na západoevropských trzích. Dodávky zákazníkům v tomto regionu vzrostly v lednu 2012 o 10,8 % na 29 300 vozů, zatímco v lednu 2011 to bylo 26 400 vozů. Škoda tak podstatně zvýšila svůj tržní podíl v západní Evropě - téměř o 21 % na 3,11 %. Například ve Švýcarsku zvýšila automobilka svůj prodej o 46,2 % na téměř 1500 vozů, a vyšplhala se tak na druhé místo ve statistice registrací této země. V Německu vzrostl odbyt značky Škoda o 23,2 % na více než 8900 vozů, v Rakousku o 33,9 % na více než 2000 vozů. Mimořádně žádané byly v západní Evropě především modely Yeti s nárůstem dodávek o 30,6 %, Octavia s 24,0 % a Roomster s nárůstem o 19,5 %.

V lednu rostl prodej vozů Škoda i ve střední Evropě: automobilka tam prodala o 2,5 % více vozů než v lednu 2011, tedy více než 10 200 automobilů. Na domácím českém trhu dosáhla značka v lednu stabilního odbytu 4148 vozů. Dvojmístného procentuálního růstu dosáhl odbyt na Slovensku, kde vzrostl o 24,5 %, a v Maďarsku s nárůstem o 13,5 %.

Ve východní Evropě více než 7700 dodaných vozů představuje nárůst o 44,5 % v porovnání s méně než 5400 vozy z ledna 2011. Největší podíl na prodejích přitom mělo Rusko: téměř 4800 dodávek představuje růst o 41,7 % oproti lednu 2011 s 3400 vozy.

Dodávky modelů značky Škoda zákazníkům v lednu 2012 a porovnání s lednem 2011:

Octavia            34 200 +14,6 %

Fabia       20 000 +0,1 %

Superb      9 500 -11,2 %

Yeti          6 200 +34,5 %

Roomster            2 600 +21,3 %

Rapid (pouze v Indii)    1 500 -

Octavia Tour            1 100 +2,2 %

Citigo (pouze v ČR)     253 -