name | autoweek.cz

Octavia v první desítce

Octavia v první desítce

06.02.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Z analýzy JATO Dynamics  vyplývá pokles zájmu evropských kupujících o osobní auta se vznětovými motory - jejich registrace poklesly o 7,9 %, tedy o 534 000 vozidel, nicméně aut jezdících na benzin přibylo o 760 000 vozů. Prodej nových SUV dosáhl 4,56 milionu - o 19,5 % víc než v roce 2016.
Trh s novými osobními automobily v Evropě v roce 2017 proti předchozímu roku vzrostl o 3,1 % na 15,57 milionu vozidel, což je nejvyšší hodnota od roku 2007, kdy to bylo 16,02 nově registrovaných aut.
 
Prodej aut se vznětovými motory poklesl o 7,9 % na 6,76 milionu aut. To představuje podíl 43,7 %, což je nejméně za deset let. Těží s toho auta se zážehovými motory na benzin, jejichž prodej vzrostl o 760 000 vozů, tedy o 10,9 %. V porovnání s tím je podíl vozidel s alternativními systémy pohonu (sem se řadí hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrická vozidla) stále zanedbatelný - celkem jich bylo, navzdory růstu o 46,1 %, nově registrováno jen 737 400 kusů, což představuje 4,8 % podílu na trhu.
 
Největší růst opět vykázaly SUV všech kategorií. Těch se vloni v Evropě prodalo 4,56 milionu kusů proti 3,81 milionu vozů v roce 2016, tedy v roce 2017 to bylo o 19,5 % víc. Výsledkem je podíl na trhu 29,3 % v porovnání s 8,5 % v roce 2007. Nejvíc rostou velká SUV: segment D o 34 %, segment C o 21 % a segment B o 17,5 %. Naopak vozy MPV vykázaly pokles o 15,1 %.
 
Mezi nejprodávanějšími modely si navzdory stagnaci (-1 %) udržel Volkswagen Golf. Nejprodávanějším SUV je opět Nissan Qashqai navzdory rychle rostoucímu prodeji nové generace Volkswagenu Tiguan. Třetím nejprodávanějším SUV v Evropě se stal Peugeot 3008. Největší míru růstu vykázaly vozy Citroën C3, Dacia Sandero, Ford Kuga, Mercedes-Benz E a Fiat Tipo.
 
Velký úspěch dosáhl Renault Clio, který se stal druhým nejprodávanějším vozem Evropy a zvýšil svůj náskok před Volkswagenem Polo a Fordem Fiesta, které v roce 2017 přišly s novými generacemi. Úspěch Clia je v protikladu s velkým poklesem prodejen vozů Opel Corsa a Astra. Největší pokles zájmu ale zaznamenaly Volkswagen Passat, Audi A3, Peugeot 308 a Renault Kadjar.
 
Škoda Octavia se udržela v první desítce navzdory pomalejšímu náběhu modernizované podoby na jaře. Uznání zaslouží Škoda Fabia, která s nárůstem o 2 % uzavírá druhou desítku bestsellerů. Z nošovické produkce je neúspěšnější Hyundai Tucson na celkově 27. místě s prodejem 152 955 vozů, což bylo víc než např. Ford Kuga  (152 351 vozů) a Dacia Duster (146 039 vozů).

1. Volkswagen Golf 482 543 -1,7 %
2. Renault Clio 325 137 +3,9 %
3. Volkswagen Polo 271 057 -11,6 %
4. Ford Fiesta 254 059 -15,0 %
5. Nissan Qashqai 248 153 +6,2 %
6. Peugeot 208 243 872 -1,7 %
7. Volkswagen Tiguan 237 005 +31,9 %
8. Opel/Vauxhall Corsa 231 334 -12,2 %
9. Škoda Octavia 227 694 +0,1 %
10. Opel/Vauxhall Astra 216 106 -13,9 %
11. Ford Focus 212 806 +0,1 %
12. Renault Captur 212 294 -1,9 %
13. Citroën C3 206 661 +54,0 %
14. Toyota Yaris 198 937 +3,0 %
15. Dacia Sandero 195 291 +15,7 %
16. Fiat 500 189 643 +3,5 %
17. Fiat Panda 186 966 -2,2 %
18. Volkswagen Passat 183 116 -11,6 %
19. Peugeot 2008 180 620 +2,7 %
20. Škoda Fabia 179 167 +2,0 %
21. Mercedes-Benz C 176 587 +0.2 %
22. Opel/Vauxhall Mokka X 169 970 +3,5 %
23. Peugeot 3008 168 886 +125,8 %
24. Renault Mégane 167 308 +12,9 %
25. Audi A3/S3/RS3 163 770 -13,9 %