name | autoweek.cz

Opel Frontera sází na jednoduchost a praktičnost
14.06.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Pro nové elektrifikované kompaktní rodinné SUV Opel oživil jméno Frontera. Uvádí jej v pěti- nebo sedmimístné podobě s mild-hybridním pohonem a jako pětimístné s plně elektrickým pohonem.
Opel uvádí své nové kompaktní rodinné SUV jako Frontera Hybrid se 48 V mild-hybridním pohonem ve verzích s pěti i sedmi sedadly. Základní dlouhodobě akční cena ve verzi Edition je 499 990 Kč s DPH, za dvě sedadla ve třetí řadě se připlácí 25 000 Kč. Výhradně pětimístný elektromobil Frontera Electric v základním stupni výbavy Edition přijde na 629 990 Kč (s DPH).
Opel Frontera se vyrábí v závodě skupiny Stellantis v Trnavě. V nabídce SUV značky Opel se s délkou 4380 mm řadí mezi modely Mokka (4151 mm) a Grandland (4650 mm) a slibuje být nekomplikovaným autem s nejlepším poměrem cena/výkon ve třídě.
Prostor a jednoduchost
Robustní design se širokou siluetou vytváří prostorný interiér. V černé čelní masce Opel Vizor se nové logo Opelu u elektrické verze poněkud ztrácí. Do masky jsou integrovány světlomety Intelli-LED s automatickými dálkovými světly.
Strohý styl přístrojové desky zahrnuje digitální přístrojový panel Pure Panel s 10“ displejem řidiče a ve výbavě GS 10“ displej infotainmentu. V základní verzi Edition je dokovací stanice pro chytrý telefon. V nabídce jsou ergonomická sedadla s patentovanou funkcí Intelli-Seat snižující tlak na kostrč.
Nová Frontera vznikla na základě multienergetické platformy Stellantisu CMP Smart Car. Je dlouhá 4385 mm s rozvorem náprav 2670 mm. To vytváří v tomto segmentu mimořádný vnitřní prostor a umožňuje nabídnout i sedmimístnou verzi. V základním uspořádání má zavazadlový prostor objem 460 l, po sklopení sedadel ve druhé řadě se zvětší až na 1600 l.
Zatímco sesterský model Citroën C3 Aircross klade maximální důraz na komfort, konstruktéři v Rüsselsheimu věnovali speciální pozornost optimalizaci podvozku aby Frontera měla jízdní vlastnosti typické pro modely značky Opel i ve vysoké rychlosti na německých dálnicích s přesným řízením.
Mild-hybridy a elektrický pohon
Mild-hybridní pohon používá přeplňovaný zážehový tříválec 1,2 Turbo, který je podporován elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k) a startérem připojeným přes řemenový převod. Zážehový motor je speciálně upravený pro použití v mild-hybridním systému. Je k dispozici ve dvou výkonových verzích: 74 kW (100 k) a 100 kW (136 k). Největší výkon systému je 81 kW (110 k) resp. 107 kW (145 k). Frontera Hybrid má novou dvouspojkovou šestistupňovou převodovku eDCT6 a používá akumulátor s kapacitou 0,898 kWh.
Za jízdy pracuje zážehový motor v závislosti na okolnostech a podmínkách buď společně s elektromotorem, nebo každý samostatně – vždy tak, aby byla garantována optimální spotřeba i dynamika jízdy. Elektromotor podporuje spalovací především při zrychlování a rozjezdech. V nízké rychlosti jede Frontera čistě na elektřinu až do vzdálenosti 1 km. Podle dlouhodobých testů Frontera Hybrid v městském provozu jede až 50 % času v elektrickém režimu. Při zpomalování se zážehový motor vypne a trakční elektromotor funguje jako generátor nabíjející 48 V akumulátor. Rekuperace je možná ve dvou stupních.
Frontera Electric používá trakční elektromotor o výkonu 83 kW (113 k). Akumulátor s využitelnou kapacitou 44 kWh umožňuje dojezd až 305 km. Opel připravuje i verzi Frontera Electric s dojezdem přes 400 km.
Jen dvě úrovně výbavy
Základní verze Edition má ve standardu mj. 10“ displej řidiče, dokovací stanici pro smartphony, světlomety Intelli-LED s asistentem dálkových světel, inteligentní tempomat, kompletní elektrické ovládání oken i zrcátek a klimatizaci.
Vyšší stupeň výbavy GS se dodává s kokpitem Pure Panel s multimediálním infotainmentem s 10“ dotykovým displejem s integrovanou navigací, předními i zadními parkovacími senzory a kamerou na zádi, automatickou klimatizací a litými koly 17“. Zákazník může volit i střechu s kontrastním černým či bílým lakem.
Střešní ližiny a střecha jsou stavěny na stacionární zatížení až 240 kg, takže je možné namontovat i střešní stan a přenocovat v něm.
Foto: Vladimír Rybecký, AutoBest a Opel
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz