name | autoweek.cz

Opel oznámil růstový plán do roku 2022

Opel oznámil růstový plán do roku 2022

09.06.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel představil aktualizovanou rozvojovou strategii DRIVE!2022. Cílem Opelu je zvýšení tržního podílu v Evropě na 8 % do roku 2022 a 5% provozní zisk EBIT. Napomoci tomu má 27 nových modelů a 17 nových motorů do roku 2018.

Opel si stanovil několik strategických cílů. Do roku 2022 chce spolu se svou sesterskou značkou Vauxhall docílit v Evropě 8% tržního podílu a důraz je kladen na stálý růst a profitabilitu.

Plán počítá s mírou provozního zisku EBIT (Earnings Before Interest and Taxes – zisk před zdaněním a úroky) na úrovni 5 %. Zároveň Opel avizuje další zvýšení kvality svých produktů a spokojenosti zákazníků i zaměstnanců.

„V uplynulých měsících vedení automobilky Opel intenzivně pracovalo na aktualizaci programu DRIVE!2022,“ říká předseda představenstva společnosti Adam Opel AG Dr. Karl-Thomas Neumann. „Výsledkem našeho snažení je seznam strategických cílů. Už jsme podnikli přípravné kroky k postupnému začlenění rozvojového plánu do praxe, máme při tom plnou podporu našeho mateřského koncernu General Motors.“

Opel se soustředí na tři strategické priority: modely, značku a zvýšení penetrace trhu. Modelová a motorová ofenzíva bude pokračovat rychlým tempem: v období let 2014 až 2018 bude na trh uvedeno celkem 27 zcela nových modelů a 17 nových motorů.

Druhou strategickou prioritou je posílení image Opelu jako emocionální a dostupné německé značky. Tyto atributy reprezentují základní hodnoty, kterými jsou technické inovace, německé konstrukční umění a dobrý poměr ceny a užitné hodnoty. K technickým inovacím patří například systém OnStar, představující novou úroveň konektivity vozu. Systém OnStar do roku 2015 přinese Wi-Fi  hotspot přímo do automobilů.

Třetí prioritou je zvýšení tržního podílu. Do roku 2022 chce Opel zvýšit svůj tržní podíl na německém trhu ze 7,2 % na 10 %. V celé Evropě (včetně Ruska a Turecka) Opel plánuje zvýšení svého tržního podílu z aktuálních 5,8 % na 8 %. Do roku 2022 se Opel spolu se sesterskou značkou Vauxhall chce stát dvojkou evropského trhu osobních automobilů.

Opel svůj desetiletý rozvojový plán DRIVE!2022 vyhlásil v létě roku 2012. V roce 2013 už společnost udělala zásadní pokrok v provozní oblasti, když snížila svoje ztráty v Evropě o více než polovinu.

Opel očekává, že rok 2014 bude náročným rokem, ale pokračuje ve zlepšování svých provozních výsledků, i když hospodářské výsledky negativně ovlivňují např. náklady na zavření továrny v Bochumi nebo měnové výkyvy.

Opel plánuje návrat k zisku v polovině dekády. Nástrojem je trvalé snižování produktových a strukturálních nákladů, zvýšená efektivita výrobních závodů, vyšší tržby a zlepšení profitability značky.