name | autoweek.cz

Opel posiluje své postavení

Opel posiluje své postavení

15.08.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Po stažení Chevroletu z Evropy bude pozice Opelu ještě silnější, protože k němu přešlo 85 % jeho prodejců. Stejně jako v jiných zemích i v České republice získal Opel po ukončení prodeje vozů Chevrolet nové prodejce.

Po oznámení, že bude v Evropě ukončen prodej nových vozů Chevrolet General Motors dospělo k dohodě s většinou dosavadních prodejců této značky, aby se stali prodejci značky Opel (příp. značky Vauxhall ve Velké Británii), případně aby prodej obou značek proměnili jen v prodej Opelu. Podle finančního šéfa Opelu Michaela Lohschellera přešlo v EU k Opelu 85 % prodejců Chevroletu. GM mělo po celé Evropě 1900 prodejců Chevroletu.

 

Opel tak získá větší prostor pro prodej svých vozů a nyní musí přesvědčit ty zákazníky, kteří u Chevroletu hledali levnější vozy, aby se obraceli se svými potřebami na značku Opel. Pak bude reálné naplnit cíl nového šéfa Opelu Karla-Thomase Neumanna, aby se Opel už v roce 2015 vrátil k ziskovosti, tedy podstatně dřív, než byl původní plán.

 

Pět nových dealerů optimalizuje pokrytí značky Opel v České republice

V souvislosti s ukončením aktivit značky Chevrolet v Evropě se také českému zastoupení automobilky Opel podařilo domluvit s několika jejími prodejci, kteří posílí dealerskou síť značky Opel v ČR. Po ukončení prodeje nových vozů Chevrolet v Evropě získal Opel v České republice pět nových prodejních a servisních míst. Novými dealery Opelu se staly firmy:

Emily Frey (Praha)

Auto Horečka (Kunín)

Tři nová prodejně-servisní centra značky Opel otevřely firmy:

Autosalon Dědek (Trutnov a Náchod)

Tygr Centrum (Tuklaty)

 

„Po oznámení o ukončení aktivit značky Chevrolet nás samozřejmě oslovila řada jejich dealerů, kteří měli zájem pokračovat jako dealeři Opelu. V zájmu optimálního pokrytí území ČR a zdravého rozvoje dealerské sítě, což je jedna z našich strategických priorit, jsme nakonec servisní a prodejní síť Opelu rozšířili o pětici lokalit,“ vysvětluje Jan Votruba, který je odpovědný za rozvoj dealerské sítě značky Opel v ČR a SR.

 

„Od otevření nových prodejních a servisních lokalit očekáváme další posílení pozice a zlepšení služeb zákazníkům značky Opel,“ řekl generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel Pavel Šilha.

 

Vzhledem k tomu, že navíc řada tzv. duálních dealerů Opel/Chevrolet, tedy dealerů, kteří dříve prodávali a servisovali vozy obou značek, nehledá po ukončení prodejních aktivit Chevroletu náhradu a uvolněné kapacity dala plně k dispozici značce Opel, bude přítomnost značky Opel na tuzemském trhu ještě výraznější.

 

Opel rozšiřuje program Vítejte zpět u značky Opel i na vlastníky vozů Chevrolet

Opel láká i současné majitele vozů Chevrolet, a to jejich zařazením do programu zvýhodněných nabídek Vítejte zpět u značky Opel.

 

„Vzhledem k určité technické příbuznosti modelů Opel a Chevrolet předpokládáme, že ke značce Opel plynule přejde i mnoho majitelů Chevroletů při příští obměně jejich vozů. Abychom je ještě více motivovali, rozšířili jsme program Vítejte zpět u značky Opel, který přináší věrným zákazníkům značky Opel lepší podmínky pro pořízení nového vozu, i na majitele vozů Chevrolet,“ uvedl generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel Pavel Šilha.