name | autoweek.cz

Opel předvedl koncept Zafira Tourer

Opel předvedl koncept Zafira Tourer

28.02.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Krátce před zahájením ženevského autosalonu Opel zveřejnil podrobnosti o konceptu Zafira Tourer. Koncept je předzvěstí sériově vyráběného vozu, jenž bude odhalen na frankfurtském autosalonu.

Designová studie používá stejné stylistické vyjádření známé už z modelů Insignia a Astra. Koncept má panoramatické čelní sklo a střešní okno s integrovaným osvětlením. Především při pohledu zepředu vynikne elegance karoserie Zafiry.

Koncept má bi-xenonové přední světlomety spojené s LED světlomety pro jízdu ve dne v útvaru připomínajícím bumerang připomínajícím připravovaný model Ampera.

Na rozdíl od menší Merivy má Zafira tradiční dveře a dynamický vzhled díky stoupající středové linii. Také záď vozu působí sportovně. Dominují jí vysoko umístěné zadní světlomety a dva velké výfuky začleněné do zadního krytu.

Prostoru pro cestující u Opelu popisují jako „obývák na kolech“. Kabina poskytuje vzdušný, světlý prostor a dostatek místa pro cestující na zadních sedadlech. Opěrky nohou jsou poměrně typické, avšak skutečně půvabné jsou elektrické opěrky hlavy, které se s výjimkou opěrky řidiče otáčejí o 90° do vodorovné polohy a vnější prvky se natáčí trochu dopředu, aby poskytovaly pohodlí všem cestujícím.

Zafira je již více než 12 let synonymem vysokého stupně flexibility. Totéž bude platit i pro novou Zafiru. Prostřední sedadlo ve druhé řadě se sklápí, aby vytvořilo opěrku pro ruce cestujícím na vnějších sedadlech. Třetí řadu sedadel je možné sklopit na podlahu jednoduchým stisknutím tlačítka. Vůz je určen pro 7 cestujících, kteří mají k dispozici dále rozvinutý koncept sedadel Flex7, poprvé uvedený u první Zafiry. Umožňuje řadu konfigurací včetně režimu poskytujícímu čtyři prostorná sedadla z business třídy.

Středové konzoli dominuje velká dotyková obrazovka. Nad ní se nachází prostor pro umístění PC tabletu podobného iPadu. Cestující na zadních sedadlech mohou pohodlně surfovat na internetu nebo ovládat multimediální aplikací pomocí flexibilních PC tabletů připevněných k opěradlům předních sedadel.

Pohon konceptu zajišťuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 l vybavený technologií start/stop. Výkon má 103 kW (138 k) a má mít točivý moment 200 N.m.Vůz využívá řadu inovačních technologií včetně adaptivního systému pérování FlexRide.

Další informace o konceptu Zafira Tourer najdete zde a zde.