name | autoweek.cz

Opel snižuje výrobu v Polsku

Opel snižuje výrobu v Polsku

03.12.2012 | Peter Homola | Aktuality

Automobilka General Motors Manufacturing Poland (GMMP) v polských Gliwicích od 3. prosince ruší třetí směnu v části výroby.

 

Se začátkem prosince přechází polská filiálka General Motors v montáži, lakovně a části svařovny ze tří na dvě směny. Lisovna, část svařovny a některé další části polské továrny pojedou dále na tři směny. Důvodem toho je, že lisovna a svařovna jsou lépe vytíženy díky dodávkám montážních sad CKD pro ruskou továrnu GM Avto v St. Petěrburku.

Odbory GMMP s vedením firmy podepsaly dodatek k současné platné smlouvě o zaměstnanosti. Tento dodatek říká, že do 1. ledna 2015 nedojde k propouštění zaměstnanců z důvodu nedostatku práce.

Zároveň se v dokumentu počítá s návratem k třísměnné výrobě ve finální fázi náběhu výroby modelu Opel Astra V, kdy by se roční výroba měla navrátit minimálně na 150 000 vozů.

Přibližně 300 zaměstnanců GMMP bude přechodně zaměstnáno v jiných továrnách koncernu, konkrétně v polské továrně na motory Isuzu Motors Polska v Tychách, v německé automobilce Opel Eisenach a ve vídeňské továrně Opel Wien, která vyrábí motory a převodovky.

GMMP vyrábí tři karosářské verze Astry IV - pětidveřový hatchback, třídveřovou verzi GTC a od letošního léta také sedan. Zároveň pokračuje výroba modelu Astra sedan předchozí generace, který je na trhu známý pod označením Classic.

V současné době běží v Gliwicích přípravy pro sériovou výrobu kabrioletu Opel Cascada.

V rámci strategie GM má být pátá generace Astry v Evropě (mimo Ruska) vyráběna ve dvou továrnách - v Gliwicích a v britském Ellesmere Portu. Polská továrna platí i jako kandidát na výrobu vozů značky Chevrolet, především modelu Cruze.

GM zahájil výrobu v Gliwicích v roce 1998. Svůj zatím nejlepší výsledek dosáhla továrna v roce 2007 výrobou 187 007 automobilů. V loňském roce opustilo montážní pás 173 962 vozů.

Při třísměnném provozu během pěti dnů v týdnu by se v Gliwicích za rok dalo vyrobit přibližně 207 000 automobilů. Se sobotními směnami by se výroba dala zvýšit na 220 000 až 230 000 vozů ročně.