name | autoweek.cz

Pancéřovaný luxus Range Rover Sentinel

Pancéřovaný luxus Range Rover Sentinel

10.09.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Range Rover Sentinel navrhlo oddělení Special Vehicle Operations (SVO) jako svůj první pancéřovaný vůz z produkce Land Roveru. Vychází z luxusní verze Range Rover Autobiography. Má certifikaci třídy VR8 balistické ochrany a odolnosti proti výbuchu.
Nový Range Rover Sentinel je první luxusní pancéřovaný vůz kompletně navržený oddělením Special Vehicle Operations (SVO) značky Land Rover. Navenek vypadá stejně jako standardní model a přitom poskytuje nejvyšší úroveň ochrany před řadou útoků. Vychází z Range Roveru Autobiography se standardním rozvorem, takže nabízí vysoký komfort i výborné terénní schopnosti vozu Range Rover.
 
Vůz je navržen tak, aby odolal nejničivějším a nejcílenějším hrozbám včetně penetrace vysokorychlostními protipancéřovými zápalnými střelami 7,62 mm. Poskytuje boční ochranu proti výbuchům až 15 kg TNT a obranu před výbuchy granátů DM51 pod podlahou a nad střechou. Range Rover Sentinel je plně certifikován proti balistickým hrozbám dle normy VR8 nezávislou organizací QinetiQ.
 
Jádro vozu tvoří speciálně vyvinutá šestidílná pancéřovaná buňka pro cestující vyrobená ze superpevné oceli. Standardní sklo bylo nahrazeno několikavrstvým laminátovým pancéřovaným tmavým sklem, které řidiči a cestujícím zaručuje výborný výhled a zároveň poskytuje balistickou ochranu.
 
Díky upraveným systémům kontroly dynamické stability (DSC) a řízení stability jízdy lze dosáhnout užitného zatížení až 650 kg. Zavěšení bylo upraveno aby bylo dosaženo vysokého jízdního komfortu a ovladatelnosti. Verze Sentinel prošla stejným testováním jako standardní sériově vyráběný vůz a zachovala si vynikající terénní schopnosti.
 
Sentinel má výfuk s ochranou před nepovolenou manipulací, samozacelovací palivovou nádrž, doplňkovou záložní baterii a systém děleného dobíjení. Bezpečnost automobilu zajištuje také otvor o průměru 100 mm v okně řidiče pro předávání dokumentů. Zavazadlový prostor je chráněn nerozbitným ochranným sklem.
 
V případě, že je nutné rychle odjet, samonosné vložky v pneumatikách, které jsou instalované do speciálních 20“ litých kol s dělenými ráfky, dovolují jízdu i v případě poškození pneumatik.
 
Pokud dojde k nejhoršímu a při nehodě či útoku se zablokují hlavní dveře, cestující mohou opustit vozidlo pomocí nouzového únikového systému za zadními sedadly. Navzdory této speciální bezpečnostní funkci nebyl nijak narušen základní design, takže Range Rover Sentinel je zvenku téměř nerozeznatelný od standardního provedení.
 
Mezi příplatkové ochranné prvky patří hasicí systémy pod podlahou a pod kapotou vozu, konfigurovatelná siréna, nouzová světla a systém vnějších reproduktorů ke komunikaci s lidmi mimo vozidlo z bezpečného prostředí interiéru.
 
Range Rover Sentinel pohání třílitrový zážehový šestiválec přeplňovaný mechanicky poháněným dmychadlem. Motor o výkonu 250 kW (340 k) je kombinován se speciálně nastavenou osmirychlostní samočinnou převodovkou ZF. Brzdové kotouče s vnitřním chlazením mají průměr 380 mm vpředu a 365 mm vzadu.
 
Range Rover Sentinel má plnou homologaci EU a s certifikací třídy VR8 jej už lze objednávat. Zaváděcí cena začíná na 13 310 000 Kč včetně DPH s tříletou zárukou na 80 000 km. Doplňková celosvětová poprodejní podpora zahrnuje každoroční plánované návštěvy specializovaného technika. Range Rover Sentinel se vyrábí v britském závodě na Oxford Road.