name | autoweek.cz

Paříž chce do roku 2024 snížit počet aut na polovinu

Paříž chce do roku 2024 snížit počet aut na polovinu

06.04.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Starostka Anne Hidalgová chce své nové zóny s omezeným provozem ZTL představit pro Paříž platné od začátku příštího roku. Jejím cílem je snížit automobilovou dopravu ve vnitřním městě o 50 %.

V Paříži jsou nízkoemisní zóny ZFE jako ve všech ostatních velkých městech Francie. Pařížané ale musí ale také počítat s budoucí ZTL, tedy slavnou „zónou s omezeným provozem“, kterou si v projektu z roku 2021 přeje zřídit starostka Anne Hidalgová. Zatímco přitvrzení nízkoemisních zón ZFE je v současnosti mařeno sociálními protesty a někteří volení představitelé Paříže žijí ve strachu, že by vyvolali hněv nejchudších Francouzů, Anne Hidalgová se těší na svou zónu s omezeným provozem.

 

Anne Hidalgová v rozhovoru s novináři AFP potvrdila, že tato zóna skutečně spatří světlo světa začátkem příštího roku, tedy před Olympijskými hrami v Paříži plánovanými na léto 2024. Projekt se tedy musí uskutečnit za méně než rok. Jeho cílem je zakázat provoz v centru Paříže pro všechna vozidla, jejichž řidiči nemají důvod zde zastavit, což teoreticky výrazně omezí silniční provoz uvnitř města. Radnice dokonce uvádí údaj o 50 % méně vozidel.

 

„V nadcházejících týdnech zašleme náš spis Úřadu pro životní prostředí,“ upřesňuje Anne Hidalgo. Zbývá ale ještě přesvědčit policejní ředitelství o opodstatněnosti takového projektu a rozptýlit jeho obavy spojené zejména s možným blokováním jeho služebních vozů na okraji zóny v dopravních zácpách přenášených jinam. A také je třeba zajistit, aby toto opatření nepoškodilo ekonomickou aktivitu hlavního města. Jaký by mohl být přesný dopad vytvoření zóny s omezeným provozem na již tak extrémně komplikovanou dopravu v Paříži a jejím okolí? Naznačit by to mohla připravovaná veřejná anketa.