name | autoweek.cz

Peugeot 108 do prodeje

Peugeot 108 do prodeje

24.07.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Poté, co značka Peugeot obnovila svou nabídku v segmentech malých a kompaktních vozů uvádí na trh i nový městský minivůz. Také nový Peugeot 108 se podílí na posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím.

Také nový městský minivůz značky Peugeot, stejně jako jeho sourozenci Citroen C1 a Toyota Aygo, existuje ve dvou verzích karoserie: jako hatchback Peugeot 108 a jako vůz s otevřenou střechou Peugeot 108 TOP!

 

I přes minimální vnější rozměry vozu se v interiéru skrývá velice pohodlná kabina. Přístrojová deska je spojená s výškově nastavitelným sloupkem řízení a je krytá clonou. Přístrojovou desku tvoří soustředně umístěný analogový tachometr a LCD displej. Z obou stran je na rozšířeních umístěný otáčkoměr a ukazatel řazení rychlostních stupňů (Gear Shift Indicator).

 

Na středovém panelu je jako součást příplatkové výbavy u verze Active a sériové výbavy u verze Allure velký 7" dotykový displej. Jde o rozhraní umožňující používat rádio, palubní počítač a nastavovat parametry vozu. Umožňuje připojit chytrý telefon. Uživatel může svůj smartphone připojit dvěma způsoby: pomocí Bluetooth především pro funkci telefonu a hudebního přehrávače, nebo pomocí funkce Mirror Screen, která funguje na bázi technologie MirrorLink pro telefony s operačními systémy Android, RIM a Windows, a AppInCar pro telefony se systémem iOS. Díky funkci Mirror Screen se z dotykového displeje vozu Peugeot 108 stává zrcadlo připojeného kompatibilního telefonu. Řidič pak smartphone ovládá na dotykovém displeji vozu. V závislosti na připojeném telefonu jsou aplikace rovněž ovladatelné hlasovými příkazy s využitím systému rozpoznávání hlasu.

 

Zavazadlový prostor má objem 196 l se sadou na opravu pneumatik, 180 l s rezervním kolem. Díky nízkému prahu pouhých 77 cm a 1 m širokému prostoru mezi podběhy kol je nakládání vozu velmi snadné. Počáteční objem může být zvýšen na 750 l sklopením opěradel zadních sedadel.

 

Řadu pohonných jednotek tvoří čtyři tříválcové zážehové motory: 1,0 e-VTi 50 kW (68 k) Stop&Start s pětirychlostní převodovkou a spotřebou 3,8 l/100 km, 1,0 VTi  50 kW (68 k) s pětirychlostní převodovkou a spotřebou 4,1 l/100 km, 1,0 VTi 50 kW (68 k), pětirychlostní robotizovanou převodovkou ETG5 a spotřebou 4,2 l/100 km a nový motor PureTech 1,2  60 kW (82 k) s pětirychlostní převodovkou a spotřebou 4,2 l/100 km.

 

Nabízí se mnoho možností úprav. U verze 108 TOP! je možnost zvolit si ze tří odstínů plátna střechy v kombinaci s osmi barvami karoserie. Dvoubarevné provedení je vyhrazeno výlučně pro třídveřový hatchback. Dále si může zákazník vybrat ze sedmi témat osobních úprav a tří verzí interiéru. Témata zahrnují polepy na karoserii, vnější zpětná zrcátka, ​​polepy určené do kabiny, koberečky, ovladače, zatímco tři verze interiéru určují vzhled lišt palubní desky a středového panelu. Peugeot 108 také nabízí výběr z několika verzí čalounění.

 

Základní cena vozu Peugeot 108 1,0 VTi MAN5 Access se třídveřovou karoserií je 223 900 Kč, pětidveřový hatchback je o 5000 Kč dražší. Karoserie TOP! se dodává od výbavy Active ve tří- i pětidveřové podobě s cenou od 283 900 Kč, tedy o 30 000 Kč vyšší než ekvivalentní hatchback.