name | autoweek.cz

Peugeot 2008 nově i s elektrickým pohonem

Peugeot 2008 nově i s elektrickým pohonem

20.12.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Přichází nová generace městského SUV. Nové SUV Peugeot 2008 bude uvedeno do prodeje v lednu 2020. Ceny budou zveřejněny později. Novinkou je verze e-2008 s elektrickým pohonem.
Malé městské SUV Peugeot 2008 kombinuje robustní design s pohodlím a nízkými emisemi. Díky nové platformě CMP je k dispozici nejen se spalovacími motory - vznětovými i zážehovými - ale poprvé, podobně jako model 208, také ve verzi e-2008 s elektrickým pohonem. Robustní vzhled zdůrazňují i 18“ kola, která přinášejí snížení hmotnosti  o 4 kg na všech kolech.
 
S délkou 430 cm je nový model o 14 cm delší než předchůdce. Velkorysejší prostor zvyšuje pohodlí zejména na zadních sedadlech. S elektrickým pohonem nabízí objem zavazadlového prostoru 405 l, zatímco spalovací motor umožňuje zvýšit objem zavazadlového prostoru o dalších 29 l na 434 l.
 
Stejně jako nový 208 je i nový 2008 vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit 3D a disponuje mnoha asistenčními systémy řízení. U vrcholných verzí výbavy má centrální displej 10“ a ovládání se pomocí přepínačů (toggle switches). Displej umožňuje pomocí systému Mirror Link zobrazit data z chytrého telefonu.
 
Spalovací motory používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Zážehové motory jsou tříválce 1,2 l: PureTech 100 S&S (74 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou, PureTech 130 S&S (96 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou a PureTech 155 S&S (114 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou (jen pro GT). Čtyřválcový turbodiesel 1,5 l  má verze BlueHDi 100 S&S (75 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou a BlueHDi 130 S&S (96 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou. Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické (shift and park by wire). Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC)
 
Plně elektrický e-2008 pohání trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s  točivým momentem 260 N.m. S akumulátorem s kapacitou 50 kWh může podle WLTP ujet až 320 km. Podle výrobce se akumulátor ve veřejné nabíjecí stanici s výkonem 100 kW nabíjí na 80 % kapacity do 30 minut. Záruka na akumulátor je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % kapacity. Elektrická varianta má exkluzivní designové prvky bez ohledu na úroveň vybavení. Těmito malými detaily se opticky liší od verzí se spalovacími motory. Například aplikace v mřížce chladiče mají stejnou barvu jako karoserie.
 
Všechny varianty motorů - zážehové, vznětové i elektrické - lze kombinovat se čtyřmi úrovněmi vybavení Active, Allure, GT-Line a GT. Pro evropské trhy se Peugeot 2008 vyrábí ve španělském městě Vigo.
 
Malá SUV v EU 1. pol. 2019 1. pol. 2018 rozdíl
1. Renault Captur 120 638 120 547 +0,1 %
2. Dacia Duster 115 271 96 509 +19,4 %
3. Volkswagen T-Roc 113 757 70 545 +61,3 %
4. Peugeot 2008 93 284 100 345 -7,0 %
5. Citroen C3 Aircross 66 528 56 830 +17,1 %
6. Ford EcoSport 65 302 54 780 +19,2 %
7. Opel/Vauxhall Crossland X 63 287 52 336 +20,9 %
8. Seat Arona 57 848 45 073 +28,3 %
9. Opel/Vauxhall Mokka X 53 057 73 463 -27,8 %
10. Fiat 500X 52 756 56 421 -6,5 %
Segment celkem 1 114 634 985 874 +13,1 %