name | autoweek.cz
Peugeot 2008 nově i s elektrickým pohonem
20.12.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Přichází nová generace městského SUV. Nové SUV Peugeot 2008 bude uvedeno do prodeje v lednu 2020. Ceny budou zveřejněny později. Novinkou je verze e-2008 s elektrickým pohonem.
Malé městské SUV Peugeot 2008 kombinuje robustní design s pohodlím a nízkými emisemi. Díky nové platformě CMP je k dispozici nejen se spalovacími motory - vznětovými i zážehovými - ale poprvé, podobně jako model 208, také ve verzi e-2008 s elektrickým pohonem. Robustní vzhled zdůrazňují i 18“ kola, která přinášejí snížení hmotnosti o 4 kg na všech kolech.
S délkou 430 cm je nový model o 14 cm delší než předchůdce. Velkorysejší prostor zvyšuje pohodlí zejména na zadních sedadlech. S elektrickým pohonem nabízí objem zavazadlového prostoru 405 l, zatímco spalovací motor umožňuje zvýšit objem zavazadlového prostoru o dalších 29 l na 434 l.
Stejně jako nový 208 je i nový 2008 vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit 3D a disponuje mnoha asistenčními systémy řízení. U vrcholných verzí výbavy má centrální displej 10“ a ovládání se pomocí přepínačů (toggle switches). Displej umožňuje pomocí systému Mirror Link zobrazit data z chytrého telefonu.
Spalovací motory používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Zážehové motory jsou tříválce 1,2 l: PureTech 100 S&S (74 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou, PureTech 130 S&S (96 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou a PureTech 155 S&S (114 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou (jen pro GT). Čtyřválcový turbodiesel 1,5 l má verze BlueHDi 100 S&S (75 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou a BlueHDi 130 S&S (96 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou. Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické (shift and park by wire). Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC)
Plně elektrický e-2008 pohání trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 N.m. S akumulátorem s kapacitou 50 kWh může podle WLTP ujet až 320 km. Podle výrobce se akumulátor ve veřejné nabíjecí stanici s výkonem 100 kW nabíjí na 80 % kapacity do 30 minut. Záruka na akumulátor je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % kapacity. Elektrická varianta má exkluzivní designové prvky bez ohledu na úroveň vybavení. Těmito malými detaily se opticky liší od verzí se spalovacími motory. Například aplikace v mřížce chladiče mají stejnou barvu jako karoserie.
Všechny varianty motorů - zážehové, vznětové i elektrické - lze kombinovat se čtyřmi úrovněmi vybavení Active, Allure, GT-Line a GT. Pro evropské trhy se Peugeot 2008 vyrábí ve španělském městě Vigo.
S délkou 430 cm je nový model o 14 cm delší než předchůdce. Velkorysejší prostor zvyšuje pohodlí zejména na zadních sedadlech. S elektrickým pohonem nabízí objem zavazadlového prostoru 405 l, zatímco spalovací motor umožňuje zvýšit objem zavazadlového prostoru o dalších 29 l na 434 l.
Stejně jako nový 208 je i nový 2008 vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit 3D a disponuje mnoha asistenčními systémy řízení. U vrcholných verzí výbavy má centrální displej 10“ a ovládání se pomocí přepínačů (toggle switches). Displej umožňuje pomocí systému Mirror Link zobrazit data z chytrého telefonu.
Spalovací motory používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Zážehové motory jsou tříválce 1,2 l: PureTech 100 S&S (74 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou, PureTech 130 S&S (96 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou a PureTech 155 S&S (114 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou (jen pro GT). Čtyřválcový turbodiesel 1,5 l má verze BlueHDi 100 S&S (75 kW) s přímo řazenou šestirychlostí převodovkou a BlueHDi 130 S&S (96 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou. Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické (shift and park by wire). Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC)
Plně elektrický e-2008 pohání trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 N.m. S akumulátorem s kapacitou 50 kWh může podle WLTP ujet až 320 km. Podle výrobce se akumulátor ve veřejné nabíjecí stanici s výkonem 100 kW nabíjí na 80 % kapacity do 30 minut. Záruka na akumulátor je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % kapacity. Elektrická varianta má exkluzivní designové prvky bez ohledu na úroveň vybavení. Těmito malými detaily se opticky liší od verzí se spalovacími motory. Například aplikace v mřížce chladiče mají stejnou barvu jako karoserie.
Všechny varianty motorů - zážehové, vznětové i elektrické - lze kombinovat se čtyřmi úrovněmi vybavení Active, Allure, GT-Line a GT. Pro evropské trhy se Peugeot 2008 vyrábí ve španělském městě Vigo.
Malá SUV v EU | 1. pol. 2019 | 1. pol. 2018 | rozdíl |
1. Renault Captur | 120 638 | 120 547 | +0,1 % |
2. Dacia Duster | 115 271 | 96 509 | +19,4 % |
3. Volkswagen T-Roc | 113 757 | 70 545 | +61,3 % |
4. Peugeot 2008 | 93 284 | 100 345 | -7,0 % |
5. Citroen C3 Aircross | 66 528 | 56 830 | +17,1 % |
6. Ford EcoSport | 65 302 | 54 780 | +19,2 % |
7. Opel/Vauxhall Crossland X | 63 287 | 52 336 | +20,9 % |
8. Seat Arona | 57 848 | 45 073 | +28,3 % |
9. Opel/Vauxhall Mokka X | 53 057 | 73 463 | -27,8 % |
10. Fiat 500X | 52 756 | 56 421 | -6,5 % |
Segment celkem | 1 114 634 | 985 874 | +13,1 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz