name | autoweek.cz

Peugeot 208 e-VTi

Peugeot 208 e-VTi

11.10.2013 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Motor e-VTi a převodovka ETG5 u Peugeotu 208 se zážehovým motorem snižují spotřebu na 4,1 l/100 km a emise CO2 na 95 g/km.

Peugeot 208 sklízí úspěchy, a to i přes klesající celkový prodej na evropských trzích. Za prvních sedm měsíců roku 2013 zaujímá v Evropě třetí místo v segmentu malých vozů s tržním podílem 9,6 %.

Pro posílení dosažených výsledku a zvýšení podílu na trhu Peugeot uvádí novou verzi 1,2 e-VTi 82 ETG5 s kombinovanou spotřebou sníženou na 4,1 l/100 km, tzn. emisemi CO2 jen 95 g/km. Spotřeba v městském cyklu je jen 4,5 l/100 km.

Zážehový tříválec nové generace je vybaven systémem Stop&Start. Nabízí zákazníkům snížení spotřeby v městském provozu až o 15 % při samočinném znovuspuštění motoru za 400 ms.

Systém Volt Control řídí alternátor, který rekuperuje energii při zpomalování. Ukládá se v hybridním akumulátoru a posléze se využívá při spouštění motoru pomocí zařízení e-booster. Systém Stop&Start funguje v rozmezí teplot od -5 °C do +35 °C.

Motor o zdvihovém objemu 1199 cm3 má největší výkon 60 kW (82 k) při 5750/min a maximální točivý moment 118 N.m při 2750/min.

Tato verze vozu modelu Peugeot 208 je vybavena novou pětirychlostní robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox) umožňující jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.

Peugeot 208 e-VTi s hmotností 965 kg dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,5 s a největší rychlost 178 km/h.