name | autoweek.cz

Peugeot 308 GT s výraznou osobností
21.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Modelem 308 a 308 SW se značka Peugeot posouvá směrem k prémiovějšímu pojetí. Toto směřování podporují i dvě nové verze 308 GT, a to GT 205 s motorem 1,6 THP a GT 180 poháněný motorem 2,0 BlueHDi.
Peugeot 308 GT zdůrazňuje svou jedinečnost už na první pohled. Osvětlení zajišťují výhradně LED diody - luxusní světlomety obsahují 62 LED diod. Nová jsou i exkluzivní směrová světla nad přídavnými otvory sání motoru. Vůz je vizuálně rozšířen lištami kolem prahu karoserie a černě lakovaným difuzorem a ozdobnými prvky u dvojité koncovky výfuku. Je vybaven 18" koly Diamant obutými do pneumatik Michelin Pilot Sport 3. Interiér vychází ze základů sportovního vozu s využitím principů i-Cockpitu.
Zážehový čtyřválec o objemu 1598 cm3 1,6 THP 205 k (150 kW) S&S je spojen s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou. Točivý moment 285 N.m je k dispozici v rozsahu otáček 1750 až 4500/min. K dosažení těchto parametrů používá turbodmychadlo Twin-Scroll pro okamžitou odezvu a výkonnost už od nízkých otáček, přímé vstřikování benzinu pro optimální účinnost spalování, proměnný zdvih sacích ventilů spojený s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů VTi (Variable valve and Timing injection) a systém Stop&Start.
Turbodiesel 2,0 BlueHDi, čtyřválec o objemu činí 1997 cm3, nabízí 132 kW (180 k) při 3750/min a maximální točivý moment 400 N.m při 2000/min. Motor používá vysokotlaké akumulační vstřikování systémem Common rail 3. generace s pracovním tlakem až 2000 bar a sedmiotvorovoým vstřikovačem, novou spalovací komoru, umožňující vytváření optimální směsi vzduchu a paliva, kompresní poměr 16,7:1 a motorový olej s velmi nízkou viskozitou typu 0W15. Tento motor je kombinován se samočinnou šestirychlostní převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift.
Peugeot 308 GT má specificky nastavený podvozek. Nápravy (vpředu pseudo Mc Pherson, vzadu s deformovatelnou příčkou) byly upraveny tak, aby vyhovovaly sportovnímu duchu vozu. Pasivní tlumiče s novým nastavením jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje tuhost přední a zadní nápravy o 10 až 20 % pro velmi rychlé reakce bez prodlevy. Elektrický posilovač řízení s proměnlivou charakteristikou umožňuje využití pneumatik s vysokou úrovní přilnavosti. Účinný brzdový systém využívá centrální jednotku Bosch 9CE. Kotouče mají vpředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají průměr 268 mm, u verze 308 GT SW 290 mm.
Zážitek ze sportovní jízdy zvyšuje standardně dodávaná sada Driver Sport Pack, která umožňuje upravit sportovnější zvuk motoru, červené podsvětlení ukazatelů na přístrojové desce, zobrazení výkonu a točivého momentu, tlaku přeplňování, příčného a podélného zrychlení, tužší a reaktivnější posilovač řízení, citlivější nastavení akceleračního pedálu, vyšší reaktivitu převodovky EAT6 a páčky pod volantem pro ovládání převodovky EAT6.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz