name | autoweek.cz

Peugeot 4008 - variace na ASX poprvé

Peugeot 4008 - variace na ASX poprvé

30.09.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot představil v předstihu své nové kompaktní SUV 4008, které bude mít oficiální premiéru v březnu 2012 na autosalonu v Ženevě. Jedná se o další pokračování úspěšné spolupráce mezi koncernem PSA a Mitsubishi.

Nový Peugeot 4008 vznikl na základě dohody mezi PSA Peugeot-Citroen a Mitsubishi, uzavřené počátkem roku 2010. Byl vytvořen na bázi Mitsubishi ASX a v modelové nabídce značky se, navzdory svému jménu, zařadí pod modely 3008 (a jeho novou hybridní verzi 3008 HYbrid4) a 4007 (jehož základem je Mitsubishi Outlander). Ostatně o tomto modelu se v době jeho přípravy občas mluvilo jako o 2008.

Peugeot 4008 vychází vstříc rostoucímu zájmu evropských kupujících o robustní SUV s dynamikou i spotřebou srovnatelnými s kompaktními hatchbacky. Jeho cílem je získat pro značku Peugeot nové zákazníky.

Peugeot 4008 se představuje s výrazným a osobitým stylem značky Peugeot. Designové prvky, například otvor sání motoru, nebo protáhlý tvar předních světlometů s lištou denních LED světel a zadní světla se třemi červenými paprsky, řadí tento vůz jako plnohodnotného člena rodiny vozů Peugeot. K tomu se přidává mohutná přední maska, ochranný kryt podvozku a vysoko vykrojené chrániče podběhů kol, do kterých jsou zasazena kola velkých rozměrů se stylově propracovanými disky z lehké slitiny. Karoserii zdobí chromované dekorativní prvky.

V interiéru jsou použity kvalitní materiály, jako například povrch palubní desky s jemnou texturou, středová konzole je černě lakovaná. Prosklená panoramatická střecha bohatě osvětluje interiér vozu a osvětlení pomocí LED po stranách poskytuje cestujícím příjemné noční osvětlení.

Podvozek modelu 4008 vychází z podvozku modelu 4007 (protože ASX je zkrácenou verzí Outlanderu). Dlouhý rozvor byl zachován, což je zárukou prostornost interiéru i při délce zkrácené na 4340 mm (šířka je 1800 mm a výška 1630 mm).

U verze s pohonem všech čtyř kol jsou na výběr tři režimy: pohon předních kol 2WD, všech čtyř 4WD a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu LOCK. V případě obou režimů 4x4 je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu řízeno elektronicky. Pohon všech kol v režimu LOCK je stálý s převodem většího točivého momentu na zadní kola.

Verze s pohonem 4x4 budou představovat více než 80 % prodeje modelu 4008. V některých evropských zemích bude 4008 nabízen výhradně s pohonem 4x4.

K dispozici budou čtyři motory. Základní zážehový je 1,6 s výkonem 85 kW (116 k) a točivým momentem 152 N.m v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Větší 2,0 má 113 kW (150 k) a 198 N.m. Převodovka je opět pětirychlostní přímo řazená nebo s plynulou změnou převodového poměru CVT. Turbodiesel 1,6 HDi FAP poskytuje 82 kW (112 k) a 270 N.m (280 N.m s funkcí overboost), převodovka je přímo řazená šestirychlostní. Druhý turbodiesel je 1,8 HDi FAP je o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 300 N.m. Převodovka je opět přímo řazená šestirychlostní. Spotřeba nafty obou turbodieselů patří mezi nejlepší v segmentu.