name | autoweek.cz

Peugeot 408 hledá novou cestu

Peugeot 408 hledá novou cestu

10.02.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot uvádí na český trh nový model 408. Očekává od něj velký prodejní úspěch, a to jak mezi soukromníky, tak i u kupujících vozy pro firmy. Chce pro něj získat zákazníky mezi zájemci o kompaktní hatchbacky a kombi, střední a velké sedany ale i kupující kompaktních SUV.

Peugeot chce s modelem 408 oslovit především náročnou aktivní klientelu snažící se odlišit a zaměřující se na využívání konektivity. Nabízí jim prostorný vůz vhodný pro pracovní využití i volnočasové činnosti. Jako vždy u Peugeotu je přitom důležité i působení na emoce. Také proto zaujme novým atraktivním designem přídě s charakteristicky řešenými LED světlomety.

 

Mimo tradiční segmenty

Automobilový trh stále více ovládají auta, jež nelze zařadit do běžných kategorií, takže se představují pod všeobjímajícím označením crossover. Platí to i o Peugeotu 408, elegantnímu vozu s profilem kupé, či chcete-li raději fastbacku, ale se světlou výškou zvýšenou na 188 mm, ovšem nikoliv natolik vysokým, aby se jednalo o další hromotlucké SUV.

 

Podobně tomu je i s velikostí. I přes majestátní délku 469 cm Peugeot uvádí 408 jako rozšíření nabídky v segmentu kompaktních vozů, na protože vychází z platformy EMP-2 jako model 308. Přitom díky rozvoru náprav 279 cm vytváří mimořádný prostor zejména ve druhé řadě sedadel srovnatelný s velkými sedany. Pro porovnání: model 308 SW má rozvor 273 cm, u 508 to je 282 cm. I přes svažující se linii střechy lze i na zadní sedadla velkými dveřmi pohodlně nastoupit a cestující zde mají přemíru prostoru pro nohy ale i nad hlavou.

 

Zavazadlový prostor nabízí objem 536 l a lze jej sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1611 l. To ovšem platí pouze pro základní verzi se spalovacím motorem - u plug-in hybridních variant akumulátor objem snižuje na 471 l resp. 1545 l.

 

Důraz na plug-in hybridy

Základním spalovacím motorem není turbodiesel, který by se k tomuto konceptu komfortního vozu pro dlouhé cesty ideálně hodil, ale přeplňovaný zážehový tříválec 1,2 PureTech o výkonu 97 kW (131 k), známý i z mnoha modelů koncernu Stellantis. Ten se zde kombinuje se výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou.

 

Plug-in hybridní pohon je připraven ve dvou variantách – 180 PHEV a 225 PHEV. Liší se výkonem zážehového čtyřválce 1,6 PureTech, a to 110 kW (150 k) nebo 130 kW (180 k). Elektromotor má v obou případech výkon 81 kW (110 k), takže největší výkon systému je 130 kW (180 k) nebo 168 kW (225 k). S 12,4 kWh akumulátorem lze na elektřinu při jízdě do maximální rychlosti 135 km/h ujet až 63 km.

 

Plně elektrická verze E-408 se představí koncem letošního roku a připravuje se i varianta se spalovacím motorem doplněným o nový mild-hybridní systém.

 

Emoce a konektivita

I při vyšší světlé výšce vůz díky nízké poloze těžiště poskytuje jízdní vlastnosti srovnatelné s hatchbacky. Ani v jízdním režimu Sport, který mírně přitvrdí řízení, tlumiče a odezvu na plyn, se nevytrácí pohodlí lákající k jízdě na dlouhé vzdálenosti.

 

Reprezentativnímu vnějšímu vzhledu odpovídá i interiér s kvalitními materiály i zpracováním. Totéž platí pro infotainment a konektivitu. Také 408 přichází s uspořádáním prostoru pro řidiče Peugeot i-Cockpit s malým, nízko uloženým volantem a vyvýšeným digitálním přístrojovým panelem tvořeným 10“ displejem, u vyšších verzí s 3D technologii. Nový koncept i-Cockpitu je přitom stejný jako v nedávno uvedené nové generaci modelu 308, která v předstihu využila inovace vyvíjené pro 408.

 

Centrální multimediální HD dotykový displej má také velikost 10“. Umožňuje přístup k systému i-Connect Advanced System a lze jej libovolně konfigurovat. Vysoce praktické jsou dotyková tlačítka i-toggles, usnadňující přímé ovládání základních funkcí a aplikací. Do informačního systému lze bezdrátově přes Bluetooth integrovat dva chytré telefony.

 

K dispozici je až 30 jízdních asistentů podporovaných šesti kamerami a radarem. Patří mezi ně mj. i adaptivní tempomat ACC s funkcí stop-and-go, , asistent mrtvého úhlu s dosahem 75 metrů a systém varování při couvání. Ještě během letošního roku se začnou dodávat i systémy Night Vision s radarem pro noční vidění, který detekuje zvířata, chodce nebo cyklisty dlouho před dálkovými světly, a systém autonomního řízení úrovně 2 Drive Assist 2.0.

 

Vysoká úroveň výbavy láká klienty

Ceník začíná se zážehovým tříválcem 1,2 PureTech 130 EAT8 ve vysoce vybavené verzi Allure zahrnující mimo jiné, 10“ digitální kokpit a multimediální dotykový displej 10“ se systémem Peugeot i-Connect, LED světlomety, dvouzónovou klimatizaci, systém Visiopark s couvací kamerou a 17“ hliníková litá kola aj. s cenou od 830 000 Kč. Základní plug-in hybridní verze Hybrid 180 e-EAT8 je k dispozici od 1 070 000 Kč.

 

Peugeot 408 se vyrábí ve Francii v Mylhúzách. Peugeot začal v ČR model nabízet od 1. ledna a už na něj získal 92 objednávek od soukromých i firemních klientů. Přitom by se v letošním roce už měla ve spojení s odstraňováním problémů s dodávkami zkrátit dodací doba na 4 až 5 měsíců.