name | autoweek.cz

Peugeot 508 o stupínek výš

Peugeot 508 o stupínek výš

23.06.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot představil modernizovanou verzi svého velkého cestovního vozu Peugeot 508, přinášející výrazný posun směrem k luxusnějším modelům. Veřejnosti se nový Peugeot 508 představí na srpnových autosalonech v Moskvě a v Čcheng-tu a poté na autosalonu v Paříži.

Peugeot 508 se poprvé představil na pařížském autosalonu v roce 2010. Na začátku roku 2011 byl uveden na evropský trh. Od počátku byl k dispozici ve verzi sedan a kombi, o rok později nabídku obohatila nová all road verze Peugeot 508 RXH, sériově vybavená hybridním pohonem HYbrid4, který je v nabídce rovněž u sedanu.

 

Model 508, který se vyrábí ve Francii a v Číně, se od uvedení na trh prodalo již více než 370 000 vozů. Od roku 2013 je největším odbytištěm pro Peugeot 508 Čína, kde se prodává 36 % produkce tohoto modelu.

 

Peugeot 508 dostal novou masku chladiče, která ukazuje výraz budoucích modelů značky. K tomu přidává nové prvky výbavy, jako couvací kameru nebo systém sledování mrtvého úhlu.

 

Vůz se změnil i uvnitř. Do přístrojové desky je zabudován 7" dotykový displej, na němž je intuitivně seskupena většina ovladačů vozu. Díky tomu došlo k odlehčení středového panelu, ze kterého zmizely některé ovladače, a do konzoly byla začleněna nová uzavíratelná odkládací přihrádka.  Před řidičem je umístěn komplexní sdružený přístroj a pomocníkem při řízení je také head-up displej z kouřového skla, na nějž jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.

 

Nový vůz je vybaven úspornými a výkonnými motory Euro 6. Všechny vznětové motory používají technologii BlueHDi. Turbodiesel 2,0 BlueHDi 110 kW (150 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, který je s emisemi 105 g CO2 /km jedním z nejlepších ve své výkonové kategorii. Nová je verze motoru 2.0 BlueHDi 132 kW (180 k)se  šestirychlostní samočinnou převodovkou EAT 6.

 

Peugeot 508 poprvé uvádí nový zážehový motor 1,6 THP 121 kW (165 k) S&S spojený s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo novou šestirychlostní samočinnou převodovkou EAT 6.

 

Technologie HYbrid4 používá turbodiesel 2,0 HDi o výkonu 120 kW (163 k) pohánějící přední kola a elektrický motor o výkonu 27 kW (37 k) pohánějící zadní kola. Oba pohony fungují střídavě nebo současně se čtyři režimy jízdy (ZEV, 4×4, Sport a Auto). Kombinovaná spotřeba 3,3 l/100 km je nejnižší ve svém segmentu.

 

Nový Peugeot 508 se pro evropský trh vyrábí ve  francouzském městě Rennes a pro čínský trh ve Wuhanu. Na evropské trhy bude postupně uveden od 10. září 2014, na čínský trh se dostane v lednu 2015.