name | autoweek.cz

Peugeot rozšiřuje nabídku e-HDi
06.07.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Technologie e-HDi je nově i u vozů Peugeot 3008 a 5008 s nejprodávanějším motorem 1,6 l e-HDi FAP 112 k a pro Peugeot Partner Tepee s novým motorem 1.6 e-HDi FAP 92 k.
Zavádění systému Stop&Start poslední generace, který je významným přínosem pro komfort řízení a snižování emisí CO2, u modelů řady Peugeot úspěšně pokračuje.
Technologie e-HDi, poprvé uvedená s modelem 508 a modernizovaným 308, je nyní k dispozici i pro modely 3008 a 5008. Systém Stop & Start, s kterým je v městském provozu možné dosáhnout až 15% úspory spotřeby paliva a umožňuje snížit emise CO2 v kombinovaném provozu u nejprodávanějších verzí obou modelů s motorem 1.6 l e-HDi FAP 112 k a převodovkou 2-Tronic na 122 g/km (3008) resp. 127 g/km (5008).
Tato nová nabídka nahrazuje verze s pohonnou jednotkou 1.6 HDi FAP 112 k 2-Tronic. Motory 1.6 HDi FAP 112 k vybavené převodovkou s přímým řazením zůstávají v nabídce bez systému Stop & Start.
Novou verzí motoru e-HDi s inovovaným systémem Stop & Start poslední generace nyní přichází na trh i pro osobní verzi Partner Tepee ve spojení s motorem s vyšším výkonem 1,6 e-HDi FAP 92 k. Tento nový motor je k dispozici s robotizovanou převodovkou 2-Tronic. Dosahuje emise CO2 125 g/km v kombinovaném provozu, což rekord v segmentu osobních verzí odvozených z užitkových vozů.
Výborných výsledků z pohledu emisí CO2 bylo u verze Partner Tepee e-HDi dosaženo i díky speciálním aerodynamickým úpravám. Jedná se například o uzávěru sání vzduchu na přední masce, deflektory pod podvozkem, křídlo na zadním víku a úsporné pneumatiky s velmi nízkým valivým odporem.
Osobní verze Partner e-HDi vybavená převodovkou 2-Tronic představuje ještě další zvláštnost. Řadicí páka je u těchto vozů nahrazena otočným ovladačem zakomponovaným do palubní desky a páčkami pod volantem. Obyvatelnost kabiny, zejména u verze s dvoumístným sedadlem spolujezdce vpředu, se tak významně zvyšuje. Středová konzola, na které byla umístěna řadicí páka, byla zrušena,takže cestující uprostřed má daleko více místa a pohodlí.
Inovovaný systém Stop & Start poslední generace se od předcházejících variant odlišuje především novými provozními vlastnostmi:
- Ticho ve voze, když je motor vypnutý
- Komfort tichého fungování bez vibrací
- Jistota rychlého nastartování motoru (během 400 ms).
Technologie e-HDi kombinuje reverzibilní alternátor StARS se vznětovým motorem. Pro zvýšení výkonnosti, potřebné pro spouštění turbodieselu, používá tzv. e-booster se superkondenzátorem.
Systém nově umožňuje vypnutí a spouštění motoru i u pohybujícího se vozu. Lze jej proto využívat i při pomalém dojíždění ke křižovatce či při popojíždění v kolonách. Systém snižuje spotřebu nafty a tím i emise CO2 až o 15 %. Činnost klimatizace či topení, autorádia, stejně jako všechny podpůrné prvky řízení, jako posilovače řízení a brzd, ESP aj., jsou samozřejmě i ve fázi STOP zachovány v činnosti.
Motory e-HDi přirozeným způsobem motivují řidiče k ekonomické jízdě. Vypnutí motoru je u robotizované převodovky možné už při rychlosti do 8 km/h a ukazatel Eco udává celkovou dobu, po kterou byl motor během jedné jízdy vypnutý. Řidič tak sám začne velmi záhy usilovat o to, aby fáze vypnutí motoru byly co nejčastější, a výhody této technologie - především ticho a nižší spotřeba paliva - byly maximální.
Nové motory e-HDi pro nové verze 3008 a 5008 i Partner Tepee e-HDi jsou na trh uváděny od července 2011. Akční cena Peugeotu 3008 ve verzi Premium 1,6 e-HDi 112 k 2-Tronic je 552 900 Kč, 5008 Premium 1,6 e-HDi 112 k 2-Tronic přijde v rámci současné akce na 547 900 Kč a Partner Tepee Premium 1,6 e-HDi 92 k 2-Tronic STT je v akčním ceníku za 404 900 Kč.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz