name | autoweek.cz

Peugeot ukázal budoucnost

Peugeot ukázal budoucnost

15.11.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Na speciální prezentaci pro klienty a média Peugeot v Praze poprvé u nás představil nový E-3008 a jako výhled do vzdálené budoucnosti koncept Inception Concept.

Kompaktní crossover Peugeot 3008 je zásadní nový model skupiny Stellantis. Vždyť končící druhé generace tohoto modelu, uvedené na trh v roce 2016, se prodalo 1,32 milionu kusů. Navíc segment kompaktních SUV je v Evropě druhý největší ale také jeden z nejziskovějších.  Peugeot 3008 bude nejprve uveden na trh jako plně elektrický model E-3008. Verze se spalovacími motory a hybridním pohonem budou následovat později.

 

Třetí generace přichází jako SUV ve stylu fastbacku. Příď s vysokými blatníky a širokou maskou chladiče s velmi plochými světlomety. Nápadná jsou zejména světla pro denní svícení sestávající ze tří úzkých LED pásků. Vzadu se tento vzor opakuje i u koncových světel.

 

Jde o první model se základem v nové střední platformě STLA Medium skupiny Stellantis. Ta umožňuje instalaci akumulátoru s kapacitou až 98 kWh, což by mělo pro E-3008 zajistit dojezd 700 km. Akumulátor by také měl být schopen do deseti minut nabít elektřinu na 100 km.  K dispozici budou tři různé výkonnostní úrovně a také verze s pohonem všech kol.

 

E-3008 dostal nový Panorama i-Cockpit s 21“ zakřiveným panoramatickým HD displejem, který kombinuje digitální přístrojový štít s centrálním dotykovým displejem. Klávesové ovladače pod displejem jsou volně programovatelné pro rychlejší přístup k hlavním funkcím. I-Cockpit zachovává stejný princip jako dosud: jízdní informace se nečtou pod věncem volantu, ale nad ním.

 

Peugeot E-3008 se bude vyrábět v továrně v Sochaux ve Francii a do prodeje se dostane na začátku roku 2024, některé verze ale až během roku 2025.

 

Po představení nového E-3008 přijel na pódium bez řidiče za volantem Peugeot Inception Concept, koncept, který je symbolem nové éry značky s vysoce efektivním elektrickým pohonem a plně autonomním řízením. V Praze se představil jen 10 měsíců po mezinárodní a 8 měsíců po evropské premiéře. Designový jazyk konceptu byl přepracován pro novou éru a bude se od roku 2025 používat u sériových vozů Peugeot. Koncept vyniká mimořádně velkou prosklenou plochou. Byl vyvinut na jedné ze čtyř budoucích platforem pro elektromobily (BEV-by-design) skupiny Stellantis - STLA Large s 800 V technologií, která mu umožňuje dojezd až 800 km. Spotřeba je udávána jen 12,5 kWh na 100 km. Akumulátor se nabije pro 150 km za 5 minut.