name | autoweek.cz

Peugeot uvádí globální model 301

Peugeot uvádí globální model 301

24.05.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot 301 přichází mezi kompaktní auta jako globální model určený především pro rozvíjející se trhy. Také proto se představuje se čtyřdveřovou karoserií sedan. Nejde tedy o připravovaného nástupce Peugeotu 308, jak se často mylně uvádí, protože model 308 si své označení ponechá i v dalších generacích.

Nový Peugeot 301 je ukázkou globalizace francouzské značky. Současně jde o model, který si klade za cíl stát se jedním z nejprodávanějších značky Peugeot. Měl by značce získat přízeň nových skupin zákazníků. Oficiálně se představí na autosalonu v Paříži a prvním trhem, kde bude uveden do prodeje, bude Turecko od 1. listopadu 2012.

Vyrábět se bude ve španělském Vigu, odkud se bude vyvážet na rychle se rozvíjející trhy do zemí jako jsou Rusko, Ukrajina, země střední a východní Evropy, státy Magrebu ale i další africké země, oblast Perského zálivu a Latinská Amerika. Představení tohoto vozu tedy nejen ukazuje na nové značení vozů Peugeot, ale definitivně rozptyluje pochyby o budoucnosti tohoto projektu po navázání partnerství s GM.

Jeho zaměření znamená, že byla jako základ logicky zvolena čtyřdveřová karoserie sedan, která je ve většině těchto zemí nejoblíbenější i u vozů nižší střední třídy. Tento relativně konzervativní koncept ale u Peugeotu pojednali velmi moderně bez provokujících prvků aby mohl být beze změn přijímán na různých trzích v zemích s odlišným kulturním zázemím. Současně jde o model, který naznačuje novou orientaci designu značky, protože se předpokládá, že by se model 301 měl stát prvním vozem se značkou Peugeot u mnohých kupujících s cílem aby posléze volili i další vozy z modelové nabídky.

Sedan Peugeot 301 je dlouhý 4440 mm při dlouhém rozvoru náprav 2650 mm (tj. o 40 mm delší než u modelu 308). Zavazadlový prostor bude 506 l.

Po stránce jízdních vlastností i komfortu půjde o automobil odpovídající současným standardům. K tomu se přidá i vysoká úroveň bezpečnostních prvků vč. ABS, ESP, nejméně čtyř airbagů, brzdového asistentu, úchytů ISOFIX atd. Také nabídka výbavy bude zahrnovat vše, co je dnes v tomto segmentu nezbytné: klimatizaci, audio s MP3 a připojením Bluetooth i USB, dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru nebo parkovací asistent.

K tomu se přidají nejmodernější pohonné jednotky - zážehové i vznětové motory i přímo řazené nebo robotizované převodovky odpovídající specifickým požadavkům jednotlivých trhů s rozsahem výkonů od 53 do 85 kW (71 do 115 k). Budou mezi nimi i zážehové motory tříválec 1,2 VTi 53 kW (72 k) a čtyřválec 1,6 VTi 85 kW (115 k) nebo turbodiesel 1,6 HDi 68 kW (92 k).

Koncept Peugeotu 301 sice není cílen přímo pro český trh, i když se i u nás patrně bude prodávat, nicméně tento model je zajímavý i tím, že bude přímým konkurentem připravované Škody Rapid, která bude určena pro podobný typ kupujících, i když je geograficky do značné míry orientována jinam. Škoda Rapid by měla být dlouhá 4480 mm při rozvoru 2600 mm a slibuje zavazadlový prostor přes 500 l.

Peugeot současně s uvedením modelu 301 zavádí nový způsob označování svých vozů. Nula uprostřed je genetickým kódem značky a bude zachována. První číslice označuje velikost či segment vozu bez ohledu na trh, kde se prodává. I tato symbolika zůstane zachována.

Vozy s číslem 1 budou představovat cenově dostupné modely značky. Tyto nové modely doplní řadu vozů Peugeot s číslem 8 na konci. Modely, které již nesou označení s číslem 8 na konci, jako jsou 208, 308 nebo 3008, si své označení při přechodu na novou generaci ponechají natrvalo. Modely s poslední číslicí 7 dostanou při uvedení nové vývojové generace koncové číslo 8. Připravovaným nástupcem stávajícího modelu 308 tedy nebude ani 301, ani 309 ale opět 308.