name | autoweek.cz

Peugeot v ČR zaznamenal nejlepší prodejní výsledek od roku 2007

Peugeot v ČR zaznamenal nejlepší prodejní výsledek od roku 2007

24.01.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V roce 2013 značka Peugeot dosáhla v České republice nejlepší prodejní výsledky za posledních šest let: 8884 registrovaných vozů, podíl na trhu 5,04 % a pátou pozici v žebříčku automobilek. Za tímto úspěchem stojí nové modely 308 a 2008 a zejména osvědčená řada lehkých užitkových vozů. 

Přes pokles automobilového trhu značka Peugeot v České republice slaví jeden z nejúspěšnějších roků ve své  historii na českém trhu. V roce 2013 Peugeot v České republice překonal prodejní výsledky předcházejícího roku o více než 1000 vozů a po šesti letech vrátila se na pátou příčku v pořadí automobilek. Přitom poprvé od roku 2005 překročil podíl na trhu 5 %.

"Naše plány pro rok 2013 byly nastaveny na předpokládaný celkový výsledek českého trhu 185 500 vozů, ale došlo k poklesu na 176 405 registrovaných vozů. Zvláště první pololetí bylo velmi slabé, až poté se situace vrátila na úroveň roku 2012. To zcela změnilo naše plány. Naším cílem bylo prodat 9000 aut a dosáhnout podílu na trhu 4,8 %. Nakonec jsme prodali jen 8884 vozů, ale náš podíl na trhu vzrostl na 5,04 %. V porovnání s rokem 2012 to bylo o 1026 dodaných vozů víc, tedy zvýšení o 13,1 %. Ze statistik navíc není vidět, že jsme v roce 2013 dosáhli 10 300 nových podepsaných objednávek, takže jsme přijímali nové objednávky rychleji, než nám stačily továrny dodávat nové vozy. U nových registrací jsme dosáhli podíl na trhu soukromých zákazníků 6,39 %, zatímco na trhu B2B jen 4,82 %. Z toho je patrné, že značka Peugeot dokáže více oslovovat soukromou klientelu než firemní zákazníky, " sdělil nám obchodní ředitel Peugeotu ČR Marco Venturini.

 

Osobní automobily

Prodej osobních vozů Peugeot v roce 2013 dosáhl 7252 vozů, což představuje podíl na trhu 4,40 % a 5. příčku v žebříčku automobilek. Nárůst oproti roku 2012 činil 7,8 %, což znamenalo 527 vozů.

Pozici nejprodávanějšího modelu značky v ČR obhájil Peugeot 308, přičemž se jeho podíl na celkovém prodeji značky zvýšil z 16 % v roce 2012 na 26,4 % v roce 2013. Tento model přinesl značce nejvíc nových zákazníků. Přitom jde o segment s největší konkurencí, v němž jsou zastoupeny téměř všechny značky.

Také další loni uvedená novinka Peugeot 2008 se těšilaí zájmu zákazníků. Počet objednávek v rámci evropského trhu se blíží 100 000 vozů a přesahuje stanovené cíle i původní výrobní kapacitu 614 vozů/den. Vysoká poptávky po modelu Peugeot 2008 si vyžádala zvýšení výrobní kapacity na 660 vozů/den od ledna 2014 a v únoru naroste na 683 vozů/den.

Stejně jako u modelu 308 i u crossoveru 2008 silně převažují vyšší úrovně výbavy - přes polovinu kupujících volí úroveň III. a VI. Potvrzuje se tak posun značky Peugeot směrem k luxusnějším vozům.

 

Lehké užitkové vozy

V kategorii lehkých užitkových vozů dosáhla značka Peugeot 1632 prodaných vozů. S osvědčenou řadou lehkých užitkových vozů Peugeot v České republice dosáhl svůj historicky nejvyšší podíl na trhu lehkých užitkových vozů (13,99 %) a poprvé za své 17leté působení na českém trhu obsadil v kategorii LUV 2. příčku. To je výsledkem dlouhodobé práce s konceptem Peugeot Professional.  Oproti předchozímu roku, kdy skončila až na 5. místě, prodala o téměř 500 vozů více. Velký podíl na tomto úspěchu samozřejmě měly dodávky vozů Peugeot Boxer pro Českou poštu.

 

Odvážné cíle

„S loňskými prodejními výsledky můžeme být více než spokojeni. Rok 2013 byl jedním z nejúspěšnějších za 17 let působení značky Peugeot na českém trhu. Rok 2014 bude pro nás velkou výzvou. Stanovili jsme si ambiciózní cíle: znovu se chystáme pokořit hranici 5% podílu trhu osobních a lehkých užitkových vozů a potvrdit naše pozice v silně konkurenčních segmentech. Přitom nám nenahrává ekonomický kontext ani měnová situace v ČR. Můžeme se ale spolehnout na naši širokou a moderní modelovou řadu, příchod nových modelů, zejména velice očekávaného nového Peugeotu 308 SW, i na naši zvyšující se kvalitu služeb. Pomáhá nám i to, že nyní registrujeme téměř 4x více objednávek než ve stejném období loňského roku,“ prohlásil generální ředitel společnosti Peugeot Česká republika Nicolas Perrin.

 

Peugeot ve světě

Značka Peugeot dosáhla v roce 2013 na mezinárodním trhu celkem 1 553 000 prodaných vozů, což byl v porovnání s rokem 2012 (1 555 000 kusů) stabilní výsledek. Pokles celkového prodeje v roce 2013 byl způsoben výhradně přerušením dodávek montážních celků do Íránu od dubna 2012 (-144 000 kusů).

Na evropském trhu osobních a lehkých užitkových vozů, kde vládne velká cenová konkurence, došlo k mírnému poklesu o 1,6 %, ale ve druhém pololetí byla zaznamenána jeho stabilizace. V tomto kontextu Peugeot v roce 2013 přijal obchodní přístup se zaměřením na nejziskovější distribuční kanály. Značka dosáhla 897 000 registrovaných vozů (744 000 OV a 153 000 LUV), což znamenalo snížení o 6,1 %. Výsledkem je podíl na trhu 6,5 % oproti 6,8 % v předcházejícím roce. Na evropském trhu s LUV si Peugeot zachoval svou silnou pozici, s takřka stabilním podílem 10,5 %.

Tato změna odráží nepříznivý mix zemí, kdy neustále dochází k poklesu na velkých jihoevropských trzích, které jsou pro značku tradičně velmi důležité. V roce 2013 značka dosáhla nárůstu podílu na trzích většiny zemí v této oblasti – především ve Španělsku, Francii, Portugalsku a v Irsku – doprovázeném zvýšením objemu prodeje ve Velké Británii, Španělsku a Portugalsku.

Ve střední a východní Evropě, jejichž trhy jsou obecně stabilní, dosáhl Peugeot růstu počtu registrovaných vozů o 6,3 % s citelným nárůstem na hlavních trzích této oblasti (Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Polsko).

S 673 000 smontovanými vozy se podíl prodeje značky mimo Evropu zvýšil z 39 % na 43 %, což je v souladu s cílem značky dosáhnout do roku 2015 celkem 50 % svých prodejů mimo Evropu. Značka v roce 2013 dosáhla akcelerace v téměř všech velkých regionech, kde dochází k růstu, především v Číně o 25,8 % (nárůst trhu +19 %) a Latinské Americe o 4,6 % (nárůst trhu +2,9 %). Naopak v Rusku se značka rozhodla prodej omezit, protože ziskovost se velmi silně zhoršila kvůli nepříznivému vývoji směnného kurzu euro/rubl.

 

Plány pro rok 2014

V roce 2014 bude Peugeot využívat následujících možností k zlepšení výsledků:

- pokračování dynamické produktové politiky a uvádění nových modelů: rozšíření nabídky nového modelu 308 jak z hlediska verzí karoserie (kombi SW, které bude v prodeji od června), tak motorů a technologií (BlueHDi, Pure Tech, nová samočinná převodovka atd.) a oživení nabídky v segmentu A (tzn. uvedení nového modelu Peugeot 108 z TPCA v Kolíně)

- vývoj nabídky lehkých užitkových vozů s velkou kapacitou

- posílení úspěchu nejnovějších modelů (2008, 301, 308, 3008 - verze pro čínský trh atd.)

- pokračování politiky přesunu k luxusnějším kategoriím vozů.

Peugeot rovněž očekává oživení jihoevropských trhů, které jsou z hlediska rozložení prodeje značky v Evropě důležité a udržení silné pozice na většině velkých rostoucích trhů.