name | autoweek.cz

Pininfarina Enigma GT kombinuje elektrický pohon a spalování vodíku

Pininfarina Enigma GT kombinuje elektrický pohon a spalování vodíku

02.03.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Pininfarina na autosalonu v Ženevě představuje koncepční vůz Enigma GT, sportovní 2+2 kombinující motor V6 spalující vodík s elektromotorem.

Na úvod při představení konceptu Enigma GT generální ředitel společnosti Pininfarina Silvio Pietro Angori řekl na vysvětlenou: „Účast Pininfariny na autosalonu v Ženevě 2024 odráží naši víru v automobilový průmysl, naši tradici představovat vizionářské koncepty a náš závazek podporovat evoluci tohoto odvětví. Jako vždy je Ženeva okamžikem, který nám umožňuje optimálně formulovat naši vizi a syntetizovat všechny naše stylistické a funkční dovednosti. To zahrnuje základní technické aspekty z naší historie, jako jsou aerodynamika a integrace nejvhodnějších pohonných systémů v kombinaci s lehkostí našeho stylu.“

 

Přísně aerodynamicky tvarovaný vůz s mnoha aktivními prvky pro snížení součinitele aerodynamického odporu má základ tvořený uhlíkovou skořepinou. Do 460 cm dlouhého vozu se nastupuje po zdvihnutí výklopné horní části karoserie skládající se z bočních panelů, střechy, předního a bočních oken i přístrojové desky. Toto uspořádání můžeme najít na několika konceptech studia Pininfarina z konce 60. a začátku 70. let. Za sportovními odlehčenými předními sedadly jsou dvě v podstatě nouzová sedadla. Multifunkční volant je vybaven dotykovým displejem a různými ovládacími prvky. Řidiče podporuje asistent využívající rozšířenou realitu podporovanou umělou inteligencí.

 

Před zadní nápravou uložený motor V6 2,5 l spalující vodík a poskytující výkon 325 kW (442 k) pohání zadní kola. Je kombinován s elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) pohánějícím přední kola. Elegantně tvarovaný vůz má hmotnost velkého SUV - 1,7 tuny! Přesto dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Kombinace 10 kWh akumulátoru a nádrže na 9 kg vodíku má umožnit dojezd 550 km.

 

Ve studiu Pininfarina neplánují proměnit koncept v sériové vozidlo ale chtějí jej postupně dál rozvíjet s ohledem na 95. výročí založení firmy v roce 2025. „Enigma GT není jen designová studie, ale je to začátek cesty, která se bude odvíjet v průběhu času. Dokonce i název Enigma GT tuto podstatu shrnuje. Na jednu stranu je to kývnutí na nový typ vozu, který chceme znovu objevit – GT 2+2. Na druhou stranu je úplné odhalení designu záměrně zadrženo, aby zůstalo zahaleno tajemstvím vyhrazeným pro budoucnost,“ konstatoval při představení generální ředitel společnosti Pininfarina Silvio Pietro Angori.

 

„Enigma GT je svým způsobem začátek, něco stále trochu tajemného, první krok k řešení složitého problému. Rozhodli jsme se nabídnout nový pohled na to, co může znamenat každodenní potěšení z jízdy pro novou generaci. Rozhodli jsme se začít tím, že prozkoumáme jedno z nejlepších automobilových pláten na světě: současné GT 2+2 s žádoucím exotickým vzhledem vyrobené na italský způsob – na způsob Pininfariny, vyzařující čistotu designu, eleganci a Italský vkus. Je to pokračující optimistická práce, která ukazuje naši důvěru v budoucnost a kouzlu automobilu. Je to otevřená výzva ke společnému znovuobjevení budoucnosti,“ dodal hlavní kreativní ředitel studia Pininfarina Felix Kilbertus.