name | autoweek.cz

Pirelli na trhu pneumatik v ČR a na Slovensku

Pirelli na trhu pneumatik v ČR a na Slovensku

17.06.2010 | | Tiskové zprávy

Tři novinky v činnosti Pirelli v ČR v roce 2010: opětovné uvedení druhé značky Pirelli (Ceat), uvedení konceptu Pirelli Partner a nový způsob distribuce nákladních pneumatik s programem komplexní péče o nákladní pneumatiky (tyre management).

Po 13 letech působení českého zastoupení Pirelli na trhu je postavení italské značky dobře etablované a stabilní. Značka si drží solidní podíl v segmentech vysokorychlostních a SUV pneumatik, má vybudovanou silnou partnerskou síť a úspěšně umísťuje tradiční hodnoty značky na český trh.

Podle asociace Europool, která sdružuje informace o pneumatikách všech hlavních značek na všech trzích, se v ČR prodá asi 3,7 milionu pneumatik v kategorii osobní a lehké nákladní (z toho 1,5 milionu jsou pneumatiky letní a 2,2 milionu zimní), na Slovensku to je 1,3 milionu pneumatik (0,5 milionu letních a 0,8 milionu zimních). Tyto údaje platí pro náhradní spotřebu, není v nich zahrnuta prvovýroba.

Prémiové značky včetně Pirelli na tomto počtu dosahují asi 30% podíl. Pirelli má však v některých segmentech, především v kategorii vysokorychlostních pneumatik, tržní podíl dosahující 35 % celkového trhu. Přes loňský pokles trhu v ČR a na Slovensku se Pirelli dařilo minimálně následovat tržní trendy, to znamená, že si značka udržela tržní podíl a v některých oblastech jej dokonce vylepšila.

K postavení Pirelli v Čechách a na Slovensku jistě přispívá postavení značky na celosvětovém trhu. Patří mezi Top 5 světových producentů a z loňské finanční krize společnost vyšla v relativně dobré kondici ve srovnání s ostatními výrobci v tomto oboru. Určitě tomu napomohla skutečnost, že aktivity Pirelli jsou územně diverzifikovány a některé trhy, na kterých působí, krizí nebyly zasaženy buď vůbec, nebo jen okrajově.

Společnost stále disponuje velkou hotovostí, a proto mohla pokračovat v řadě investic do modernizace i nových výrobních kapacit. Vynaložila například 100 milionů dolarů na rozvoj výroby v Brazílii, pokračuje v tříleté investici v celkové výši 250 milionů eur v rumunské Slatině, rozšiřuje výrobu v Číně a navázala spolupráci s partnery v Rusku.

Značka Pirelli je uznávána jako jedna z nejinovativnějších na trhu a její podíl z obratu, investovaný do výzkumu a vývoje, patří k nejvyšším v odvětví, stejně jako frekvence v uvádění novinek. Navíc se zavázala k mnohým ekologickým opatřením, která předbíhají legislativní požadavky i trendy odvětví.

Společnost v minulých letech z kapacitních důvodů utlumila svou druhou značku Ceat, což nebylo dobré rozhodnutí. Navzdory krizi Pirelli loni zainvestovala do nových výrobních kapacit a partneři i zákazníci se těší na její opětovné plné uvedení. Nový dezén Ceat Winter Formula již je na trhu a už v průběhu letošního roku by měla značka Ceat pokrývat 70 % sortimentu. V roce 2011 tak bude společnost Pirelli mít dvě plnohodnotné značky s úplně novými dezény a vysokou kvalitou.

Na českém i slovenském trhu stále zůstává jako nejdůležitější prodejní kanál nezávislý prodejce pneumatik/pneuservis. I pro společnost Pirelli je tedy klíčové budovat si kvalitní síť maloobchodních partnerů.

Pro tento segment zákazníků společnost Pirelli uvedla na trh nový obchodní koncept Pirelli Partner, který na bázi klubu přináší zajímavé výhody a formy podpory prodeje pro své členy. Jedním ze silných prodejních nástrojů a prostředkem pro preferenci služeb a poprodejní péče oproti sílícímu tlaku na cenu – zásadní vliv fenoménu internetového prodeje, který značka Pirelli nabízí svým partnerům, je garanční program Tyrelife. Po rychlém přihlášení konečného uživatele do tohoto systému může v prvních šesti měsících v případě proražení či propíchnutí pneumatiky, získat novou zcela zdarma.

Pokud jde o sektor nákladních pneumatik, přidává k prodeji místní zastoupení Pirelli širokou paletu služeb. Jedná se v podstatě o komplexní program péče o pneumatiky včetně garance několikanásobného života plášťů, celoevropský servisní kontrakt CQ24, účtování podle ujetých kilometrů atd. Tyto služby u Pirelli dosud chyběly. Zastoupení je bude poskytovat prostřednictvím osmi partnerů se zkušenostmi v nákladním segmentu. Zároveň značka jmenovala partnera pro protektorování – firmu Tasy.

České zastoupení se bude opírat o dvanáctileté zkušenosti, které Pirelli ve fleet managementu nasbírala při spolupráci s řadou významných zákazníků po celé Evropě, mezi nimiž nechybí např. německá armáda, pošty či městské autobusy světových metropolí. S novou nabídkou, kterou Pirelli nazývá „revolucí“ v tomto segmentu na českém trhu, přichází v pravý čas: po loňském masivním propadu v prodeji nákladních pneumatik, který v evropském měřítku dosáhl 30 % v náhradní potřebě a až 60 % v první výbavě, se letos očekává růst prodeje.