name | autoweek.cz

Plány pro Wolfsburg: nové ID.3, e-SUV a Trinity
07.12.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Volkswagen investuje 460 milionů eur do výroby elektrického kompaktního vozu ve Wolfsburgu. Oznámil to šéf značky Thomas Schaefer.
Volkswagen investuje do začátku roku 2025 do svého závodu ve Wolfsburgu 460 milionů eur, přičemž většina prostředků bude vynaložena na výrobu modernizovaného elektrického modelu ID.3. Uvedl to šéf značky Thomas Schaefer na pracovním setkání ve Wolfsburgu. Časový plán zahájení výroby modelu ID.3 ve Wolfsburgu probíhá podle plánu. Kompaktní elektromobil zde bude sjíždět z montážní linky od roku 2023 – zpočátku v částečné výrobě, od roku 2024 v plné produkci. Přechod by měl být završen do konce roku 2025.
Poté, co se naplno rozběhne výroba tohoto modelu má trvale zvýšit využití produkce elektromobilů ve Wolfsburgu další plně elektrický model. Půjde o SUV na platformě MEB, která se od roku 2019 používá pro elektrické vozy. „Nové SUV naváže na stávající elektrický vozový park automobilky. Jedná se o celosvětově největší segment vozidel, do něhož patří i oblíbený Tiguan. Nový model doplní naše nejprodávanější modely ID.4 a ID.5 a rozšíří naši pozici na trhu,“ uvedl Schaefer.
Technickým základem nového modelu bude architektura elektrického pohonu MEB. Ta bude dále podstatně rozvíjena. Nyní se upravuje do nové verze MEB+, která prodlouží dojezd. Bude vylepšena technologie nabíjení a ukládání a také digitální infrastruktura. Zkrátí se tak doba nabíjení, přičemž v budoucnu bude možné nabíjení výkonem 175 - 200 kW. Platforma MEB+ bude využívat novou generaci akumulátorů Volkswagen - tzv. unit cell, které umožní dojezd až 700 km. Vysoce standardizované moduly akumulátoru budou přicházet z vlastní továrny v Salzgitteru, kde je zahájení výroby plánováno na rok 2025.
Projekt vozidla Trinity bude přidán jako další základní kámen výrobního programu. Základem bude budoucí platforma SSP (Scalable Systems Platform). Automobilka se do února rozhodne, zda bude nový elektrický sedan Trinity vyrábět v hlavním závodě ve Wolfsburgu, nebo zda pro tento model postaví novou továrnu v jeho blízkosti.
Přestavba výrobních hal ve Wolfsburgu, kde je zaměstnáno 60 000 pracovníků vyrábějících modely Golf, Tiguan a Touran, na výrobu elektromobilů byla hlavním bodem programu jednání s odbory obávajícími se, že by závod mohl ztratit význam při přechodu na elektromobilitu. Výroba v hlavním závodě totiž od roku 2015, kdy se zde vyrobilo 800 000 vozů, klesla na méně než 400 000 vozů ročně. Schaefer potvrdil, že automobilka stále čelí plošnému chaosu na straně dodávek, protože dodavatelé ruší velké objednávky během jediné noci.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz