name | autoweek.cz

Plug-in hybridní Opel Grandland X i s pohonem předních kol
18.12.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nová plug-in hybridní verzi Opelu Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol doplní verze s pohonem pouze předních kol.
Již na začátku roku 2020 vyjede plug-in hybridní Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol. V dubnu 2020 se u prodejců značky objeví i plug-in hybridní Grandland X s pohonem pouze předních kol. Stane se tak prvním Opelem, který se bude nabízet ve dvou hybridních verzích: jako Grandland X Hybrid4 (kombinovaná spotřeba po dle WLTP 1,3 - 1,4 l/100 km) i jako model s pohonem pouze předních kol (předběžné hodnota spotřeby podle WLTP 1,4 - 1,5 l/100 km).
Přední kola plug-in hybridního Grandlandu X pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 Turbo o výkonu 133 kW (180 k) propojený s elektromotorem o výkonu 81 kW (110 k) a osmistupňovou automatickou převodovkou. Celkový systémový výkon je 165 kW (224 k) a točivý moment 360 N.m. Lithio-ionový akumulátor má kapacitu 13,2 kWh. Čistě na elektřinu dokáže hybridní Grandland X ujet až 57 km podle WLTP, resp. 60 - 65 km podle NEDC.
Pro zvýšení efektivity má hybridní Grandland X systém regenerativního brzdění, který při zpomalování dodává elektrickou energii do akumulátorů. Spalovací motor pracuje převážně ve střední a vyšší rychlosti, při pomalejší jízdě je vůz poháněn primárně elektromotorem. Volit lze ze tří jízdních režimů: elektrického, hybridního a sportovního. V režimu Hybrid vůz sám volí nejefektivnější využití pohonu, v režimu Elektro jede vůz pouze na elektrický pohon a režim Sport kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru v zájmu dosažení maximální dynamiky jízdy. Hybridní Grandland X dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,9 s a jeho maximální rychlost činí 225 km/h.
Řidič i jeho posádka se budou moci propojit s okolím pomocí infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink s velkým barevným displejem.
Do roku 2024 chce mít Opel elektrickou variantu v každé své modelové řadě. Uvedení hybridního Grandlandu X je významným momentem této elektrické ofenzivy. V dubnu přijde do prodeje elektricky poháněná verze nové generace modelu Corsa. První užitkový elektromobil Vivaro-e vyjede ještě v roce 2020 a elektromobily Combo Life, Combo Van a Zafira Life budou následovat v roce 2021.
Přední kola plug-in hybridního Grandlandu X pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 Turbo o výkonu 133 kW (180 k) propojený s elektromotorem o výkonu 81 kW (110 k) a osmistupňovou automatickou převodovkou. Celkový systémový výkon je 165 kW (224 k) a točivý moment 360 N.m. Lithio-ionový akumulátor má kapacitu 13,2 kWh. Čistě na elektřinu dokáže hybridní Grandland X ujet až 57 km podle WLTP, resp. 60 - 65 km podle NEDC.
Pro zvýšení efektivity má hybridní Grandland X systém regenerativního brzdění, který při zpomalování dodává elektrickou energii do akumulátorů. Spalovací motor pracuje převážně ve střední a vyšší rychlosti, při pomalejší jízdě je vůz poháněn primárně elektromotorem. Volit lze ze tří jízdních režimů: elektrického, hybridního a sportovního. V režimu Hybrid vůz sám volí nejefektivnější využití pohonu, v režimu Elektro jede vůz pouze na elektrický pohon a režim Sport kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru v zájmu dosažení maximální dynamiky jízdy. Hybridní Grandland X dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,9 s a jeho maximální rychlost činí 225 km/h.
Řidič i jeho posádka se budou moci propojit s okolím pomocí infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink s velkým barevným displejem.
Do roku 2024 chce mít Opel elektrickou variantu v každé své modelové řadě. Uvedení hybridního Grandlandu X je významným momentem této elektrické ofenzivy. V dubnu přijde do prodeje elektricky poháněná verze nové generace modelu Corsa. První užitkový elektromobil Vivaro-e vyjede ještě v roce 2020 a elektromobily Combo Life, Combo Van a Zafira Life budou následovat v roce 2021.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz