name | autoweek.cz

Podle SDA registrace vozidel letos rostou
05.04.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Zástupci SDA a AutoSAP seznámili média s vývojem registrací motorových vozidel v letošním roce. I nadále SDA zveřejňuje jen velmi omezená data neumožňující podrobnější analýzu českého trhu.
Přes protesty médií SDA i nadále požaduje za podrobnější informace, zatížené stále vysokým procentem chyb, vysoké finanční náhrady. Není mi známo, že by k podobnému bezprecedentnímu kroku, znamenajícímu skrývání detailů o situaci na automobilovém trhu, přistoupila některá průmyslová asociace v jakékoliv evropské zemi.
“Osobní auta v prvním čtvrtletí meziročně vzrostla o 18 % na 42 993 vozů. Rostly i ostatní kategorie,” řekl tajemník SDA Pavel Tunkl.
První v osobních autech skončila Škoda s podílem 30,5 %, následují Hyundai a Volkswagen, který podle SDA za korejskou značkou s produkcí v Nošovicích zaostal v prvním kvartále jen o jedno auto. Čtvrtý skončil Ford a pátá Dacia.
|
značka |
vozů |
podíl |
1. |
Škoda |
13 111 |
30,49 % |
2. |
Hyundai |
3 935 |
9,15 % |
3. |
Volkswagen |
3 934 |
9,15 % |
4. |
Ford |
2 754 |
6,40 % |
5. |
Dacia |
2 178 |
5,06 % |
6. |
Peugeot |
1 708 |
3,97 % |
7. |
Citroën |
1 526 |
3,54 % |
8. |
Renault |
1 436 |
3,34 % |
9. |
Kia |
1 356 |
3,15 % |
10. |
Seat |
1 299 |
3,02 % |
|
Ostatní |
9 756 |
22,69 % |
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia se 4969 prodanými kusy, následuje model Rapid od stejné značky s prodejem 2876 vozů a třetí skončila Fabia se 1753 prodanými kusy. Následují VW Golf a Hyundai i30.
|
vůz |
ks |
podíl |
1. |
Škoda Octavia |
4 969 |
11,55 % |
2. |
Škoda Rapid |
2 876 |
6,68 % |
3. |
Škoda Fabia |
1 753 |
4,07 % |
4. |
Volkswagen Golf |
1 486 |
3,45 % |
5. |
Hyundai i30 |
1 418 |
3,29 % |
6. |
Škoda Superb |
1 123 |
2,61 % |
7. |
Hyundai ix20 |
1 019 |
2,37 % |
8. |
Ford Fiesta |
959 |
2,23 % |
9. |
Škoda Roomster |
833 |
1,93 % |
10. |
Škoda Yeti |
798 |
1,85 % |
|
Ostatní |
25 348 |
58,95 % |
Podíl firemních vozů byl 64,5 %.
Nejoblíbenější byla nižší střední třída s podílem téměř 27 %, na druhém místě skončily vozy střední třídy se 16 procenty a s malým odstupem následují malé vozy. Přes 27 % tvořily vozy kombi. Podíl aut s motory na benzin byl 53,6 %, na naftu 44,2 %, na LPG 0,7 % (314 ks), na CNG 0,3 % (124 ks), s hybridním pohonem 0,2 % (85 ks), s elektrickým pohonem 23 ks a na E85 5 ks. U 411 vozidel (1,0 =) se podle záznamu v registru nedá palivo zjistit.
Lehká užitková vozidla (N1)
|
značka |
vozů |
podíl |
1. |
Fiat |
445 |
15,85 % |
2. |
Volkswagen |
410 |
14,61 % |
3. |
Peugeot |
326 |
11,61 % |
4. |
Renault |
300 |
10,69 % |
5. |
Ford |
265 |
9,44 % |
6. |
Citroën |
264 |
9,40 % |
7. |
Mercedes-Benz |
242 |
8,62 % |
8. |
Iveco |
187 |
6,66 % |
9. |
Dacia |
99 |
3,52 % |
10. |
Opel |
65 |
2,31 % |
|
Ostatní |
203 |
7,23 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz