name | autoweek.cz

Podváděl pouze Volkswagen?

Podváděl pouze Volkswagen?

11.04.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na základě aféry Dieselgate německý Spolkový úřad pro dopravu KBA dokončil rozsáhlé prověřování vozidel se vznětovými motory. Na základě toho uvedl, že pouze motory společnosti Volkswagen Group byly vybaveny nelegálním zařízením umožňujícím podvádění při testování emisí.
Ačkoliv mnohé modely různých značek rovněž vykazují velké odchylky při měření emisí v reálném provozu v porovnání s hodnotami naměřenými při laboratorním měření podle metodiky NEDC, podle KBA jsou pouze motory koncernu Volkswagen vybaveny zařízením, které zcela cíleně mění parametry motoru a tím podvádí při laboratorním měření emisí. KBA nyní zpracovává podrobnou zprávu, kterou do konce dubna předloží německému ministerstvu dopravy.
 
Podle informace Automobilwoche bylo u několika výrobců (přímo je uváděn koncern Daimler) zjištěno, že běžně používají software, které je označováno jako tepelná ochrana motoru a které za určitých okolností částečně vyřazuje systém redukce emisí NOx. Pravidelné vypínání redukce emisí kvůli ochraně motoru ovšem není dovoleno. Na základě zjištění organizace DUH chtějí zástupci strany Zelených tento problémem předložit k projednání ve Spolkovém sněmu. KBA se k tomu zatím odmítá vyjádřit.
 
Deutsche Umwelthilfe (DUH) kromě Volkswagen Gruppe obviňuje z podvodů při měření emisí také společnosti Daimler (s vozy značek Mercedes-Benz a smart) a Adam Opel. DUH také obviňuje spolkové ministerstvo dopravy, že ani po šesti měsících od propuknutí aféry Dieselgate nepřikročilo k žádným postihům a i nadále toleruje provoz vozidel prokazatelně neplnící emisní limity.