name | autoweek.cz

Politika se stále víc utápí v pravidlech a předpisech

Politika se stále víc utápí v pravidlech a předpisech

23.06.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V Herzogenaurachu bylo zahájeno 11. Automotive Logistics Forum pod heslem „Logistika se mění – připravena na transformaci!?“. Německý svaz automobilového průmyslu VDA a Německý svaz logistiky BVL sem přivádí tvůrce trendů z logistiky, řízení dodavatelského řetězce a výroby automobilů.

Hildegard Müllerová, prezidentka Svazu německého automobilového průmyslu (VDA), vidí situaci v oboru jako náročnou: „Situace je pro průmysl náročná. Kromě překonávání akutních krizí jsme stále častěji konfrontováni se zásadními, někdy až drastickými změnami. Triáda technologických a demografických změn a také drastické geopolitické otřesy vyžadují, aby průmysl vynaložil obrovské úsilí v uprostřed své největší proměny.“

 

Podle Müllerové bude muset automobilový průmysl během několika let změnit svůj vyspělý a úspěšný obchodní model. Společnosti to činí s maximálním odhodláním, ale to samo o sobě nestačí: „Zatímco je mezinárodní konkurence stále tvrdší, v Berlíně a Bruselu chybí rychlost a praktické koncepty. Politika se ztrácí ve stále větším počtu pravidel a nových požadavků. A pokud přidje pomoc, tak bohužel často s maximální byrokracií.“

 

„Úspěšná transformace vyžaduje maximální konkurenceschopnost prostřednictvím lokační politiky, zastřešujících strategií a otevřenosti technologiím. Berlín a Brusel místo toho příliš často spoléhají na regulaci a stále více omezují ekonomiku,“ stěžuje si Müllerová.

 

„Méně byrokracie, jednodušší a rychlejší plánovací a schvalovací postupy i bezpečné dodávky energie a surovin jsou stejně nutné jako regulační politika, která je otevřená technologickým společnostem a jejich inovacím, místo toho, aby je zpomalovala regulacemi. Musíme zůstat atraktivní jako investiční, inovační a výrobní místo,“ vyzývá Müllerová.

 

„Musíme zůstat atraktivní jako investiční, inovační a výrobní lokalita. Berlín a Brusel nyní musí investovat do průmyslového ekosystému pro elektromobilitu, aby udržely naši konkurenční výhodu. Tento ekosystém musí zahrnovat těžební společnosti, výrobce článků akumulátorů, výrobci systémů akumulátorů, výrobci polovodičů a výrobci zařízení pro výše uvedená průmyslová odvětví. Nebudeme a nemůžeme být zcela soběstační, ale budeme si muset vytvořit významný evropský podíl na trhu,“ varuje prezidentka VDA.