name | autoweek.cz

Polský elektromobil Izera s čínskou pomocí

Polský elektromobil Izera s čínskou pomocí

17.11.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnosti Geely Holding a ElectroMobility Poland podepsaly dohodu o poskytnutí licence na čistě elektrickou architekturu SEA pro značku Izera. Geely Holding se stane technologickým partnerem výroby elektromobilů polskou společností EMP.

Zhejiang Geely Holding Group, největší soukromá skupina v čínském automobilovém průmyslu, podepsala dohodu o poskytnutí licence na svou čistě elektrickou architekturu SEA (Sustainable Experience Architecture) pro společnost ElectroMobility Poland (EMP), výrobci elektromobilů podporovaném polskou vládou. Geely Holding se rovněž stane technologickým partnerem první série vozidel EMP, která bude uvedena na trh pod značkou Izera. Půjde o první rozšíření architektury SEA společnosti Geely Holding mimo její vlastní portfolio.

 

Architektura SEA společnosti Geely Holding podpoří společnost EMP, prvního polského domácího výrobce automobilů po dlouhé době, aby naplnila ambiciózní plán přechodu země k elektromobilitě.

 

Společnost EMP plánuje vyvinout několik elektrických modelů pro svou značku Izera s využitím architektury SEA společnosti Geely Holding, přičemž první model byl potvrzen jako kompaktní SUV. Společnost EMP oznámila plány na dva další modely – kompaktní kombi a hatchback. Společnost EMP hodlá vyrábět svá první vozidla založená na architektuře SEA ve svých plně vlastněných a provozovaných výrobních závodech v polském Jaworznu (Slezsko), kde zaměstná 2400 lidí.

 

Dohoda představuje významné rozšíření architektury SEA, kterou společnost Geely Holding uvedla na trh v září 2020 a která má být nejflexibilnější a nejpokročilejší čistě elektrickou architekturou zahrnující jak špičkový hardware, tak i komplexní software a širší digitální ekosystém. Značky v rámci portfolia skupiny Geely Holding (kromě čínských značek i Volvo a Polestar) se zavázaly využívat architekturu SEA. EMP představuje prvního přímého externího uživatele architektury SEA, zatímco čínská značka Zeekr a smart, kterou Geely převzalo od Mercedesu, již zahájily dodávky vozidel založených na architektuře SEA koncovým uživatelům.

 

Systém SEA, vyvinutý společností Geely Holding prostřednictvím jejích globálních výzkumných a vývojových center v Evropě a Číně, je účelová architektura čistě elektrických vozidel, která je vysoce škálovatelná - od malých aut segmentu A až po velké automobily segmentu E a větší užitková vozidla. Rozvor náprav lze na základě požadavků rozšířit od 1800 mm do 3300 mm. Platforma poskytuje komplexní softwarový rámec, který partnerům snižuje nároky na vývoj softwaru. Architektura SEA společnosti Geely Holding tak poskytuje jejím partnerům nové konkurenční výhody.

 

Daniel Donghui Li, generální ředitel skupiny Geely Holding Group, uvedl: „SEA je pro nás důležitá. Společnost Geely Holding je hrdá na to, že může podepsat tuto dohodu o poskytnutí licence na špičkovou architekturu SEA společnosti EMP. Naše architektura SEA pomůže společnosti EMP uvést na trh ty nejlepší produkty pro koncové uživatele z hlediska hardwaru, softwaru a škálovatelnosti. Polsko hraje důležitou roli v evropském automobilovém průmyslu a tato licenční dohoda pomůže urychlit přechod na elektromobily a vytvoření širší ekonomiky elektromobilů.“

 

Piotr Zaremba, generální ředitel společnosti ElectroMobility Poland, uvedl: „Společnost EMP je schopna vyrábět a prodávat své produkty v souladu s požadavky na kvalitu. Architektura SEA dokonale zapadá do koncepce našich produktů Izera. Společnost Geely poskytuje společnosti EMP prvotřídní průmyslové know-how a také další obchodní příležitosti. Z dlouhodobého hlediska toto technologické partnerství umožní společnosti EMP prosperovat, což nám umožní intenzivně zapojit místní dodavatele a realizovat projekt v předpokládaném obchodním rámci.“

 

Platforma SEA představuje základ pro snahu společnosti Geely Holding podpořit ekologický přechod k elektromobilitě a změnu v rámci evropského trhu s elektromobily.