name | autoweek.cz

Pony car do sněhu

Pony car do sněhu

12.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V bojích kategorie sportovních vozů zvaných pony cars tahá Dodge Challenger vedle Fordu Mustang a Chevroletu Camaro za kratší konec. Nyní přichází s něčím, co jeho rivalové nabídnout nemohou - Challenger GT má pohon všech kol.
Nabídkou verze s pohonem všech kol u Dodge věří, že se jim podaří oslovit potenciální zájemce o pony car i v oblastech, kde převládá nepříznivé počasí a pravidelně se jezdí na zasněžených silnicích. Proto dali vzniknout vozu Challenger GT se systémem AWD, prvnímu pony caru s pohonem všech kol.
 
Challenger dostal do vínku techniku odpojování pohonu přední nápravy, kterou už má Chrysler odzkoušenou ze sedanu Dodge Charger Pursuit V8 AWD. Jenže místo motoru Hemi V8 má Challenger GT AWD motor Pentastar V6 3,6 l se 224 kW (305 k) a 364 N.m ze základní verze SXT. Převodovka ale je stejná, tedy osmirychlostní ZF.
 
Za normálních okolností je pohon předních kol odpojen a Challenger GT se chová jako auto s pohonem zadních kol. Pokud si majitel Challengeru GT chce užívat driftování, pak může vypnout elektronický systém řízení stability ESC a systém AWD se vůbec nezapojuje. Otázkou jen je, proč potom investovat do jeho nákupu (základní cena je 34 490 USD za vůz s interiérem v kůži, ventilovanými sedadly, vyhřívaným volantem a hifi-aparaturou Alpine 276 W).
 
Protože v USA obvykle nepřezouvají na zimní pneumatiky a raději se smiřují s tím, že čas od času mají problém dojet, tak se Challenger GT AWD standardně obouvá do celoročních pneumatik na 19“ kolech. První vozy budou k dodání už v lednu, takže ten, kdo si chce v USA užít dovádění na zasněžených horských silnicích, nemusí dlouho čekat.