name | autoweek.cz

Poprvé přes 100 000 elektrifikovaných aut
30.04.2019 | Vladimír Rybecký | Statistiky
Registrace nových osobních automobilů během března v Evropě už sedmý měsíc za sebou poklesly. Za první čtvrtletí dosahuje meziroční pokles 3,2 %. Počet nově registrovaných elektrifikovaných vozidel (tj. s akumulátory, plug-in hybridních a hybridních) dosáhl rekordních 125 400 kusů.
O růst registrací elektrifikovaných vozidel v Evropě o 31 % se zasloužily především Německo, Norsko, Španělsko a Nizozemsko. Největší růst vykazují vozidla s čistě elektrickým pohonem s akumulátory (BEV), a to o 85 %. Počet registrací 125 400 elektrifikovaných vozidel (asi polovina z tohoto počtu jsou hybridy) představuje při celkovém počtu nově registrovaných vozidel 4,13 milionu podíl 3,04 %.
Zásadní podíl na růstu registrací nových elektromobilů měly dodávky vozu Tesla Model 3, které vzrostly z 3747 kusů v únoru na březnových 15 755 vozů, takže se tento model stal nejlépe prodávaným elektromobilem v Evropě a současně se stal i nejlépe prodávaným vozem v segmentu prémiové střední třídy bez ohledu na typ karoserie.
Evropskému trhu nadále kralují SUV, která dosáhla podíl 36,8 %, ovšem růst jejich prodeje „zpomalil“ už jen na +5 %, když nejvíc roste zájem o malá SUV (+11,7 %) a kompaktní SUV (+5,3 %), zatímco o ta ostatní zájem klesá. Tomuto segmentu kralují VW Group, Renault-Nissan a Groupe PSA.
Mezi nejprodávanějšími modely nadále vede Golf, a to navzdory meziročnímu poklesu prodeje o 14 %. Pozoruhodný je růst zájmu o Opel Corsa. Ač se jedná o model na konci životního cyklu, jeho prodej se téměř vyrovnal prodeji nové generace modelu Polo.
Zásadní podíl na růstu registrací nových elektromobilů měly dodávky vozu Tesla Model 3, které vzrostly z 3747 kusů v únoru na březnových 15 755 vozů, takže se tento model stal nejlépe prodávaným elektromobilem v Evropě a současně se stal i nejlépe prodávaným vozem v segmentu prémiové střední třídy bez ohledu na typ karoserie.
Evropskému trhu nadále kralují SUV, která dosáhla podíl 36,8 %, ovšem růst jejich prodeje „zpomalil“ už jen na +5 %, když nejvíc roste zájem o malá SUV (+11,7 %) a kompaktní SUV (+5,3 %), zatímco o ta ostatní zájem klesá. Tomuto segmentu kralují VW Group, Renault-Nissan a Groupe PSA.
Mezi nejprodávanějšími modely nadále vede Golf, a to navzdory meziročnímu poklesu prodeje o 14 %. Pozoruhodný je růst zájmu o Opel Corsa. Ač se jedná o model na konci životního cyklu, jeho prodej se téměř vyrovnal prodeji nové generace modelu Polo.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz