name | autoweek.cz

Porsche Cayenne – hrátky s internetem

Porsche Cayenne – hrátky s internetem

23.02.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy

Už za pár dní se v Ženevě představí nové Porsche Cayenne a od května se bude prodávat. Porsche namísto rozesílání předběžných fotografií hraje s tímto vozem zajímavou hru na internetu.

Nový Cayenne byl několikrát vyfotografován při testech na Nürburgringu. Volkswagen už fotografie jeho sourozence Touareg uveřejnil. Porsche ale volí úplně jinou, docela zajímavou cestu, jak k tomuto vozu poutat pozornost..

Všímaví novináři nejprve objevili na celoevropských internetových stránkách Porsche v konfigurátoru společnou fotografii všech modelů značky, mezi nimiž se vzadu objevil i nový Cayenne. Velmi rychle odtud zmizel a nahradil jej opět stávající model, ale novinku se podařilo zaznamenat.

Další žertík se pak ukázal na britských internetových stránkách Porsche v informaci o novém závodním prototypu 911 GT3 R hybrid, u něhož je elektromotor hybridního pohonu napájen pomocí setrvačníku. Kromě už zveřejněných fotografií se zde totiž objevila ještě jedna navíc. Na té je za hybridem jede ještě jedno auto, v něž lze rozeznat nový Cayenne, aniž by ale byly patrné jakékoliv detaily.

A tak zatímco ostatní automobilky zahlcují novináře prvními snímky svých nových modelů a čtenáři v té záplavě už ztrácejí přehled, o novém Cayenne se mluví trochu více a úplně jinak.

Pro doplnění dodejme, že nový Cayenne přijde na trh se třemi motory – V6 3,6 l/221 kW, V8 4,8 l/295 kW ve verzi Cayenne S a stejný motor vybavený dvěma turbodmychadly a výkonem 370 kW v Cayenne turbo. Později se vrátí i Cayenne Diesel turbodieselem V6 3,0 l/177 kW. K tomu se přidá i varianta Cayenne S Hybrid kombinující přeplňovaný motor Audi V6 3,3 l/240 kW s elektromotorem o 35 kW napájeným lithio-ionovými akumulátory. Stejný systém hybridního pohonu se brzy objeví i v modelu Panamera.

Porsche nabídne pro Cayenne systém start&stop a osmirychlostní samočinnou převodovku. Cayenne se promění v čistě silniční auto, takže už nebude nabízeno s redukcí.

Významnou proměnou je odlehčovací kůra, v jejímž důsledku by všechny verze měly mít v průměru o 10 % menší hmotnost. Vedlo k tomu rozsáhlé použití hliníku v konstrukci, ale i absence redukční převodovky. Výsledkem by mělo být výrazné snížení spotřeby, u verzí se zážehovými motory údajně v průměru o 23 %.