name | autoweek.cz

Porsche Cayenne s hybridním pohonem

Porsche Cayenne s hybridním pohonem

03.05.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

SUV Porsche s doplňkovým elektrickým pohonem a možností vnějšího nabíjení i novými komfortními prvky výbavy na přání. Nový Cayenne E-Hybrid kombinuje jízdní dynamiku s hospodárností.
Nejvyšší výkon spalovacího motoru V6 3,0 l v porovnání s předchůdcem mírně vzrostl o 5 kW (7 k) na 250 kW (340 k) a elektromotor má o 43 % vyšší maximální výkon 100 kW (136 k). Poskytuje celkový nejvyšší výkon 340 kW (462 k) a maximální točivý moment 700 N.m.

Hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (plug-in hybrid) umožňuje modelu Cayenne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,0 s a dosažení nejvyšší rychlosti 253 km/h. S čistě elektrickým pohonem Cayenne E-Hybrid ujede až 44 km a může jet rychlostí až 135 km/h. V závislosti na rozměru kol je průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu EU 3,2 až 3,4 l/100 km a spotřeba elektrické energie 20,6 až 20,9 kWh/100 km.
 
Nová strategie
Novinkou je strategie podporování spalovacího motoru elektromotorem, odvozená ze supersportu 918 Spyder. Elektromotor lze používat ve všech jízdních režimech k podpoře akcelerace. To znamená, že maximální točivý moment hybridní soustavy má řidič k dispozici v okamžiku, kdy sešlápne pedál plynu. V závislosti na jízdní situaci a požadovaném výkonu může řidič využívat funkci zvyšování točivého momentu elektromotorem v celém rozsahu otáček.
 
Větší kapacita akumulátorů
Kapacita akumulátorů modelu Cayenne E-Hybrid se zvýšila v porovnání s předchozím modelem o 30 % z 10,8 na 14,1 kWh. Kapalinou chlazená sada lithio-ionových akumulátorů je uložená pod podlahou zavazadlového prostoru. Vysokonapěťové akumulátory se kompletně nabijí za 7,8 hodiny ze zásuvky 230 V/10 A, alternativou je na přání dodávaná palubní nabíječka s výkonem 7,2 kW, která po připojení k elektrické zásuvce 230 V/32 A zkrátí dobu nabíjení na 2,3 hodiny.
 
Proces nabíjení lze řídit prostřednictvím systému PCM (Porsche Communication Management) a dálkově ovládat pomocí aplikace Porsche Connect. Nezávislá klimatizace s funkcemi topení a chlazení při vypnutém zapalování je součástí standardní výbavy a uživatel ji může individuálně ovládat ze svého chytrého telefonu. Služba Porsche Charging Service umožňuje přístup k veřejným nabíjecím stanicím různých poskytovatelů, vyúčtování probíhá prostřednictvím účtu Porsche ID.
 
Nové ovládání odpojovací spojky
Hybridní modul je tvořen integrovanou kombinací elektromotoru a odpojovací spojky. Na rozdíl od předchozího elektrohydraulického systému s vřetenovým ovládacím mechanismem je odpojovací spojka ovládána elektromechanicky, což zajišťuje ještě kratší reakční dobu. Osmistupňová převodovka Tiptronic S byla nově vyvinuta pro celou modelovou řadu Cayenne.
 
Cayenne E-Hybrid má aktivní pohon všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou a systémem PTM (Porsche Traction Management). Standardní výbava zahrnuje systém PASM (Porsche Active Suspension Management). Na přání může být Cayenne E-Hybrid vybaven elektrickým systémem pro stabilizaci náklonu karoserie PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) a tažným zařízením pro jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3,5 t.
 
Rozšíření výbavy
Porsche s uvedením modelu Cayenne E-Hybrid na trh rozšiřuje nabídku asistenčních systémů a prvků výbavy na přání pro celou modelovou řadu. Poprvé se pro vůz značky Porsche dodává projekční displej HUD. Dalšími novými prvky výbavy pro modelovou řadu Cayenne jsou inteligentní digitální „kopilot“ Porsche InnoDrive s adaptivním tempomatem, sedadla s masážní funkcí, vyhřívání skla čelního okna, nezávislé topení s dálkovým ovládáním a 22“ kola z lehké slitiny.
 
Nový Cayenne E-Hybrid lze již objednávat. Cena v Německu byla stanovena na 89 822 eur včetně DPH a specifické výbavy pro tento trh. Cena pro český trh nebyla zatím stanovena. Uvedení na trh v Evropě bude následovat na konci května 2018.