name | autoweek.cz

Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu půlmiliontým zákazníkem

Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu půlmiliontým zákazníkem

24.10.2016 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy, slaví 25 let na českém trhu. Za dobu svého úspěšného působení se stal největším importérem a prodal půl milionu automobilů.
Importér zahájil činnost 18. října 1991. Jubilejním půlmiliontým dodaným vozem se stal bílý Volkswagen Tiguan, který si v úterý 11. října převzal pan Bedřich Tomek u prodejce Porsche České Budějovice.
 
„Půl milionu vozů za čtvrt století, to jsou pozoruhodné milníky, které dokumentují úspěšné působení importéra na českém trhu. Rádi bychom poděkovali všem našim zákazníkům, dealerům a zaměstnancům, protože to je především jejich úspěch,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika.
 
„V současné době tak na českých silnicích jezdí 650 tisíc vozů značek, které zastupujeme. Od začátku se zaměřujeme na to, abychom našim zákazníkům poskytovali nejen technicky vyspělé automobily, ale také mimořádně vysokou úroveň zákaznických služeb. Naším dlouhodobým cílem je maximální spokojenost zákazníků, a tomu hodláme podřídit veškeré naše aktivity i v nadcházejících letech,“ uvádí Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika.
 
Importér vozů koncernu Volkswagen do České republiky byl založen 18. října 1991, nedlouho poté, co Volkswagen AG vstoupil 16. dubna 1991 do automobilové a.s. Škoda. Do konce roku 1991 uzavřel první 3 dealerské smlouvy a prodal 162 vozů.
 
Úplně prvním zákazníkem se stal pan dr. Karel Sláma, který si zakoupil Volkswagen Transporter. V následujícím roce rozšířil český importér své aktivity o prodej vozů značky Seat a již v roce 1993 se Volkswagen poprvé stal jedničkou mezi importéry.
 
Prodej strmě rostl. Hranice 50 000 prodaných vozů od zahájení obchodní činnosti na českém trhu byla pokořena už v roce 1996. Úspěšný růst si vyžádal novou organizaci obchodních činností, a tak v roce 1998 vznikla nová společnost Import Volkswagen Group s.r.o. Ta do svých aktivit zahrnula také program prodeje ojetých vozů auto-plus (v současnosti Das WeltAuto), který byl spuštěn v roce 2001.
 
V roce 2003 následovalo překročení hranice 150 000 prodaných vozů, v roce 2006 to bylo již 200 000 vozů. K nim přibylo dalších 100 000 vozů po čtyřech letech a v roce 2014 se kumulovaný prodej vyšplhal na 400 000 vozů - to již pod taktovkou společnosti Porsche Holding Salzburg, která převzala IVG v roce 2012. Půlmiliontý vůz, bílý Volkswagen Tiguan, byl zákazníkovi předán před několika dny.
 
V prvních letech působení českého importéra koncernových vozů byly stěžejními modely Volkswagen Golf a Passat, Seat Toledo a Ibiza, Audi 80 a 100 a Volkswagen Transporter. Jakým neuvěřitelným vývojem společnost i automobilová technika od té doby prošla, skvěle ilustruje porovnání vstupní verze modelu Golf III z roku 1991 a aktuálního modelu Golf VII. Tehdy zcela nový Golf 1,4 CL stál 381 700 Kčs a v sériové výbavě měl motor 1,4 l o výkonu 44 kW (60 k), čtyřrychlostní přímo řazenou převodovku, třídveřovou karoserii s nelakovanými nárazníky a 13“ kola. Současná 7. generace modelu Golf se může pochlubit přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW (85 k), pětirychlostní převodovkou, pětidveřovou karoserií s nárazníky v barvě vozu, elektrickým ovládáním oken všech dveří, 15“ koly, stabilizačním systémem ESP včetně ABS, EBV, ASR a MSR, sedmi airbagy, multikolizní brzdou, systémem sledování únavy řidiče, elektromechanickou parkovací brzdou s funkcí Auto Hold, dvouzónovou automatickou klimatizací Climatronic, audiosystémem Composition Touch s 5“ dotykovým displejem a mnoha dalšími prvky výbavy. Jeho cena je přitom 372 900 Kč. Pro zajímavost: průměrný měsíční plat v roce 1991 byl 3792 Kčs, letos je to 26 480 Kč.