name | autoweek.cz

Porsche mění strategii

Porsche mění strategii

21.09.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Automobilka Porsche částečně ruší své plány přechodu k elektricky poháněným vozům vozy. Ve svých vozech hodlá nabízet spalovací motory mnohem déle. Koncern Volkswagen uvedl, že kvůli rozsáhlé revizi produktů ve své divizi sportovních vozů, kam patří značka Porsche, utrpí ztrátu 5,1 miliardy eur.

Porsche vyvozuje závěry ze své prodejní krize a činí strategický obrat. Výrobce sportovních vozů se opět víc zaměří na spalovací motory a odkládá uvedení nových elektricky poháněných modelů. „V současné době zažíváme masivní otřesy v automobilovém průmyslu, a proto kompletně měníme pozici Porsche,“ uvedl generální ředitel Porsche Oliver Blume, který zároveň vede skupinu Volkswagen.

 

„Vzhledem k opožděnému nárůstu elektromobility je uvedení některých modelů plně elektrických vozidel na trh plánováno na pozdější datum,“ uvedla společnost Porsche.

 

Nová řada SUV nad modelem Cayenne nebude zpočátku nabízena jako plně elektricky poháněné vozidlo, ale výhradně se spalovacími motory a jako plug-in hybrid. Kromě toho se budou současné modely Panamera a Cayenne do 30. let vyrábět také se spalovacími motory a jako plug-in hybridy a budou mít i nástupnické generace s těmito pohony.

 

Zároveň Porsche odkládá uvedení elektricky poháněných modelů na trh. Plánovaná platforma pro elektromobily se prozatím dále nevyvíjí, ale bude odložena na 30. léta. Porsche tak přiznává selhání svých ambiciózních plánů přechodu k elektrifikaci. Původně chtělo do roku 2030 prodávat 80 % čistě elektricky poháněných vozů. Zákazníci však s tímto krokem nesouhlasí. Poptávka po modelech, jako jsou elektrické Taycan a Macan, se vyvíjí mnohem slaběji, než vedení ve Stuttgartu doufalo.

 

Porsche zažívá drastický pokles i v Číně a kvůli chybějící produkci v USA trpí novými dovozními cly. Spolu se slabší poptávkou po elektricky poháněných modelech proto Porsche očekává významné dodatečné ztráty, a proto oficiálně opouští své ambiciózní cíle v oblasti zisku. Místo 15–17 % v letech 2026 až 2030 nyní očekává mezi 10 a 15 %. Porsche letos očekává jednorázové ztráty ve výši víc než tří miliard eur. V důsledku toho se očekává, že návratnost tržeb bude pouze 2 %.

 

Problémy Porsche ovlivňují i ​​mateřský koncern Volkswagen, který rovněž snížil svou prognózu pro běžný rok a návratnost tržeb skupiny očekává mezi 2 a 3 %. Koncern Volkswagen uvedl, že kvůli rozsáhlé produktové revizi produktu ve své divizi sportovních vozů Porsche utrpí ztrátu 5,1 miliardy eur. Skupina VW vlastní 75,4 % společnosti Porsche AG.

 

Foto: Porsche