name | autoweek.cz

Porsche Mission X – mise k 75 letům

Porsche Mission X – mise k 75 letům

12.06.2023 | Vladimír Rybecký | Trendy

Porsche během zahájení výstavy „75 let sportovních vozů Porsche“ ve továrním muzeu ve Stuttgartu předvedlo vysoce výkonný koncepční sportovní vůz s elektrickým pohonem.

S délkou 450 cm je Porsche Mission X poměrně kompaktní hyperautomobil vysoký méně než 120 cm. Rozvor náprav je 273 cm, což odpovídá modelům Carrera GT nebo 918 Spyder. Základní vertikální tvar hlavních světlometů se světelnými moduly LED byl inspirován historickými závodními vozidly Porsche 906 a 908. Souvislá světelná jednotka charakterizuje zadní část Mission X s průhledným světelným nápisem Porsche kde E v názvu značky během nabíjení pulzuje. Zadní svítilny jsou členěny do čtyř prvků.

 

Dvoumístný vůz s mnoha nenalakovanými díly z uhlíkových kompozitů má kokpit pod lehkým skleněným krytem s exoskeletem z kompozitního materiálu z uhlíkových vláken. Dveře jsou zavěšeny na předním sloupku a střeše, takže se otevírají vyklopením dopředu nahoru jako v klasickém Porsche 917. V zájmu jízdní dynamiky má koncept kombinované pneumatiky na 20“ kolech vpředu a 21“ vzadu.

 

Interiér je navržen asymetricky výrazně orientovaný na řidiče. Kromě skořepin sedadel z CFRP, integrovaných do monokoku se šestibodovými pásy, představuje paralelu k motoristickému sportu i otevřený volant s přepínači režimů a tlačítky.

 

Akumulátor je umístěn netradičně za sedadly - s uspořádáním E-Core se tak přibližuje ideálnímu rozdělení hmotnosti jako u aut se spalovacím motorem před zadní nápravou. Tvar karoserie má generovat aerodynamický přítlak srovnatelný s 911 GT3 RS.

 

Porsche neprozrazuje nic konkrétního o technologii pohonu Mission X, ale jen ambiciózní cíl: pokud by se jednoho dne objevila sériová verze Mission X, Porsche chce, aby to bylo nejrychlejší silniční legální vozidlo na Severní smyčce Nürburgringu a mělo poměr výkonu a hmotnosti kolem 1 kg/1 k.