name | autoweek.cz

Potvrzení kvality motorů BlueHDi

Potvrzení kvality motorů BlueHDi

20.01.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Testy potvrdily účinnost systému SCR (Selective Catalytic Reduction), vyvinutého skupinou PSA Peugeot Citroën.
Zveřejněné výsledky testů, které prováděla technická komise jmenovaná francouzskou ministryní životního prostředí, udržitelného rozvoje a energetiky Ségolène Royalovou, potvrzují, že vozy PSA Peugeot Citroën nevykazují žádné anomálie. Účelem testů, které zajišťovaly francouzské testovací laboratoře UTAC, bylo prověřit, zda jsou vozy v souladu s předpisy týkajícími se emisí znečišťujících látek. Výsledky testů potvrzují, že skupina PSA Peugeot Citroën dodržuje správné postupy technologie zpracování znečišťujících látek.
 
Skupina PSA Peugeot Citroën s potěšením konstatuje, že výsledky, jichž dosáhly vozy Peugeot 208 a Peugeot 508 v testech, které prováděla technická komise pod záštitou francouzského Ministerstva životního prostředí, udržitelného rozvoje a energetiky, prokázaly, že vozy jsou zcela v souladu s předpisy a s údaji předloženými k homologaci.
 
Výsledky potvrzují účinnost exkluzivního systému BlueHDi, který tvoří technologie SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaná před filtr pevných částic FAP (DPF). Tento systém dokáže zlikvidovat až 90 % oxidů dusíku (NOx) emitovaných vznětovými motory.
 
Znamená to, že z pohledu emisí NOx se úroveň vznětových motorů blíží úrovni zážehových motorů. Vznětový motor si současně zachovává výhodu o 15 % nižších emisí CO2 a tedy i nižší spotřeby paliva. Systém BlueHDi je nejefektivnějšmí systémem pro zpracování emisí NOx.
 
Skupina PSA Peugeot Citroën je přesvědčená o účinnosti této technologie, a proto ji vyvinula, investovala do ní a používá ji ve svých vozech již od konce roku 2013, tedy o dva roky déle, než nařizují předpisy.
 
Systém se postupně montuje do všech vozidel se vznětovými motory vyhovujícími emisnímu standardu Euro 6. Vývoj systému SCR představoval investici ve výši stovek milionů eur. Skupina PSA Peugeot Citroën podala k technologii BlueHDi několik stovek patentů a neustále na ní pracuje s cílem dosáhnout dalšího zlepšení efektivity a snížení nákladů do září 2017, kdy vstoupí v platnost emisní norma Euro 6.2.
 
Výsledky potvrdily technologický pokrok skupiny PSA Peugeot Citroën v oblasti vznětových i zážehových motorů. Skupina PSA Peugeot Citroën očekává další vlnu výsledků testů.
 
Skupina PSA Peugeot Citroën v současné době pracuje na druhé generaci elektromobilů a na nové nabídce dobíjecích hybridních vozů (Plug in hybrid) se zážehovými motory, které se mají na trh dostat v roce 2019.