name | autoweek.cz

Praha může jen závidět
02.05.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Až do neděle 5. května v Bratislavě probíhá autosalon. Tak kvalitní přehlídku nejnovějších motoristických novinek ale i mnoha dalších zajímavostí spojených se silniční dopravou v České republice už mnoho let postrádáme.
Autosalon v Bratislavě ke své prezentaci využívají především samotní dovozci. Tomu odpovídá i kvalita prezentací. K expozici Renaultu například lákal koncept Trezor. Bratislavský autosalon zdobí několik evropských premiér, více než 60 slovenských premiér ale i významné novinky z produkce automobilek na Slovensku. Nechybí ani premiéra slovenského létajícího automobilu AeroMobil 4.0 Stol, který byl dosud k vidění jen na speciální výstavě v Šanghaji), speciální expozice elektromobility i novinky z oblasti servisní a garážové techniky i autopříslušenství, mj. s českými zástupci Branou Group a Tomket.
K těm nejvýznamnějším novinkám autosalonu patří elektromobil ze slovenské produkce Peugeot e-208, vystavovaný spolu s novou generací této modelové řady se spalovacími motory - obojí ze závodu PSA v Trnavě.
Slovenské ministerstvo hospodářství v expozici „Elektromobilita & Slovensko Dobrý nápad“ poskytlo prostor nejen pro prezentaci novinek v elektromobilitě, ale i pro několik odborných setkání na téma elektromobility. Největší atrakcí této expozice ovšem byl klasický elektromobil Detroit Electric z roku 1918. Samozřejmě se prezentují také další novinky s elektrickým pohonem, jako Kie e-Soul a e-Niro, Audi e-tron nebo světové auto roku a držitel ocenění EcoBest Jaguar I-Pace. Atrakcí byla premiéra čínského výrobce malých osobních a užitkových elektromobilů Zhidou.
Z mnoha dalších novinek na slovenském trhu lze vyzdvihnout vozy Škoda Kamiq a Scala. Nechybějí ale ani auta, která jsme nedávno postrádali v Ženevě, jako jsou Fordy Focus Active a Mondeo Kombi Hybrid, Opel Zafira Life, Mini Countryman SE PHEV nebo Lada Vesta SW Cross. Mercedes-Benz vedle elektrického SUV EQC přivezl i modernizované SUV-kupé GLC, které mělo před pár dny světovou premiéru v New Yorku.
Mezi atraktivními sportovními vozy v sekci Exclusive Salon byl k vidění např. jeden ze 150 vyrobených exkluzivních vozů Maserati Levante Vulcano, Aston Martin DBS Superleggera nebo gyrokoptéra Falcon. Nechyběl tu se svými vozy ani výrobce aut ze Smržovky Kaipan.
K tomu se přidává expozice užitkových vozidel, rozsáhlá plocha věnovaná Caravan Salonu, a to vše doplňují dvě přehlídky historických vozidel - jedné kralují atraktivní auta značek Praga (mj. Super Piccolo „Vorvaň“) a Tatra (vč. unikátního prototypu T 603 A z roku 1961), zatímco ta druhá je věnovaná sportovním autům ze severoamerické produkce z dob, kdy se vyžadovalo osm válců a co největší zdvihový objem. Pro rodiny s dětmi je zde ukázka z největší středoevropské sbírky aut s pedály. To vše za základní vstupné 8 eur (v sobotu 10 eur).
V loňském roce na výstaviště Incheba u Dunaje dorazilo neuvěřitelných 198 334 platících návštěvníků! Na rozdíl od většiny Evropy automobilový trh na Slovensku vloni dosáhl nový rekord 98 080 nově registrovaných osobních vozů, což znamenalo růst o 2,08 %. Zájem o elektromobily je ale zcela minimální - nově registrovaných jich bylo 293, což představuje pouhá 0,3 %.
K těm nejvýznamnějším novinkám autosalonu patří elektromobil ze slovenské produkce Peugeot e-208, vystavovaný spolu s novou generací této modelové řady se spalovacími motory - obojí ze závodu PSA v Trnavě.
Slovenské ministerstvo hospodářství v expozici „Elektromobilita & Slovensko Dobrý nápad“ poskytlo prostor nejen pro prezentaci novinek v elektromobilitě, ale i pro několik odborných setkání na téma elektromobility. Největší atrakcí této expozice ovšem byl klasický elektromobil Detroit Electric z roku 1918. Samozřejmě se prezentují také další novinky s elektrickým pohonem, jako Kie e-Soul a e-Niro, Audi e-tron nebo světové auto roku a držitel ocenění EcoBest Jaguar I-Pace. Atrakcí byla premiéra čínského výrobce malých osobních a užitkových elektromobilů Zhidou.
Z mnoha dalších novinek na slovenském trhu lze vyzdvihnout vozy Škoda Kamiq a Scala. Nechybějí ale ani auta, která jsme nedávno postrádali v Ženevě, jako jsou Fordy Focus Active a Mondeo Kombi Hybrid, Opel Zafira Life, Mini Countryman SE PHEV nebo Lada Vesta SW Cross. Mercedes-Benz vedle elektrického SUV EQC přivezl i modernizované SUV-kupé GLC, které mělo před pár dny světovou premiéru v New Yorku.
Mezi atraktivními sportovními vozy v sekci Exclusive Salon byl k vidění např. jeden ze 150 vyrobených exkluzivních vozů Maserati Levante Vulcano, Aston Martin DBS Superleggera nebo gyrokoptéra Falcon. Nechyběl tu se svými vozy ani výrobce aut ze Smržovky Kaipan.
K tomu se přidává expozice užitkových vozidel, rozsáhlá plocha věnovaná Caravan Salonu, a to vše doplňují dvě přehlídky historických vozidel - jedné kralují atraktivní auta značek Praga (mj. Super Piccolo „Vorvaň“) a Tatra (vč. unikátního prototypu T 603 A z roku 1961), zatímco ta druhá je věnovaná sportovním autům ze severoamerické produkce z dob, kdy se vyžadovalo osm válců a co největší zdvihový objem. Pro rodiny s dětmi je zde ukázka z největší středoevropské sbírky aut s pedály. To vše za základní vstupné 8 eur (v sobotu 10 eur).
V loňském roce na výstaviště Incheba u Dunaje dorazilo neuvěřitelných 198 334 platících návštěvníků! Na rozdíl od většiny Evropy automobilový trh na Slovensku vloni dosáhl nový rekord 98 080 nově registrovaných osobních vozů, což znamenalo růst o 2,08 %. Zájem o elektromobily je ale zcela minimální - nově registrovaných jich bylo 293, což představuje pouhá 0,3 %.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz