name | autoweek.cz

Prázdninový rekord pro HoppyGo

Prázdninový rekord pro HoppyGo

13.10.2022 | | Tiskové zprávy

Letní měsíce jsou pro platformu pro sdílení aut HoppyGo každoročně vrcholem sezóny.

V červenci a srpnu platforma pro sdílení aut HoppyGo zaznamenala růst výnosů individuálních majitelů vozů o 20 % oproti létu 2021 a navíc šlo o rekordní měsíce i v absolutním měřítku za dobu existence platformy. To se podepsalo také na obratu celé skupiny HoppyGo, který od začátku roku do konce srpna 2022 narostl meziročně o 40 %. Nejvíce se v létě dařilo vozidlům v kategorii minivan, konkrétně Volkswagenu Transporter.

 

Že pro platformu pro sdílení aut mezi lidmi HoppyGo bude letní sezóna opět úspěšná ukazoval už trend z jara letošního roku. Řidiči se nebáli předrezervovat automobily na letní měsíce, tedy červen, červenec a srpen, a v dubnu byla poptávka po vozidlech na letní dovolenou o 20 % vyšší než v minulém roce. Řidiči si nepůjčují automobily jen na cesty po České republice, ale téměř každá pátá zápůjčka míří i do zahraničí.

 

Zásadním způsobem se to projevilo na výnosech individuálních majitelů vozů, které v létě vzrostly oproti roku 2021 také o 20 %. Vliv na to měla i průměrná délka zápůjčky, která v letních měsících narostla oproti celoročnímu průměru o 17 % na 4,9 dne. Celkově si tak majitelé na všech třech trzích (kromě českého i slovenském a polském), kde HoppyGo působí, vydělali ve třech letních měsících 9 227 405 Kč, což činí 22 048 Kč v průměru na jednoho majitele. Tyto prostředky tak mohou využít např. na pokrytí nákladů na pohonné hmoty, pojištění či parkování, nebo třeba na další letní dovolenou.

 

„Úspěšná letní sezóna je dobrým indikátorem, že se HoppyGo daří celoročně. I díky tomu vypadá velice dobře splnění cíle pro letošní rok, kdy chceme překonat hranici 30 milionů korun vyplacených majitelům půjčovaných aut. K tomu jsme do konce léta v rámci celé skupiny HoppyGo zaznamenali meziroční nárůst obratu asi o 40 %. Zájem o půjčování vozidel nezastavuje. Lidé začali poptávat automobily už v létě i na měsíce říjen a listopad, přičemž v minulých letech se auta rezervovala maximálně s měsíčním předstihem. Potvrzuje to, že poptávka po flexibilní a dostupné mobilitě stále roste,” říká CEO HoppyGo Robin Švaříček.

 

Nejúspěšnějším vozidlem z pohledu výdělku pro majitele byl v rámci letošní letní sezóny šest let starý Volkswagen Transporter. Jeho majitel si díky tomu, že vozidlo strávilo v rukou zákazníků HoppyGo 54 dní, přišel na více než 92 000 Kč. Právě v kategorii minivanů zaznamenala platforma HoppyGo největší zvýšení zájmu. Více se půjčovala také auta s malou spotřebou, nejžádanější je Škoda Fabia, a elektromobily, kde boduje Škoda Enyaq iV. Právě Enyaq iV je dlouhodobě nejvytíženější automobil v nabídce HoppyGo vůbec. V minulém roce byl vůz zapůjčený 90 % dostupného času a uživatelé s ním v průměru na zápůjčku ujeli 530 km, celkem přes 65 000 km. Projevilo se na tom, že zákazníci tato auta poptávají v módu testovací jízdy. Chtějí vyzkoušet elektrický vůz na delší dobu a mít tak kompletní zkušenost s dojezdem, nabíjením a dalším parametry.

 

„Atraktivní výdělky se netýkají pouze nových modelů. Peníze vydělávají auta všech značek, typů i stáří a téměř neexistuje auto, o které by na platformě nebyl zájem. Velmi si ceníme toho, že průběžně roste podíl zahraničních zájemců o půjčení auta. Za cizinci jde celkem čtvrtina všech zápůjček,” doplňuje Švaříček.

 

Po celé ČR denně přibývají nově registrovaná vozidla, problém nejsou ani až 15 let stará auta s 300 000 najetými kilometry. Platforma HoppyGo je otevřená všem majitelům, kteří si chtějí snížit náklady na vlastnictví auta a v této složité době přijít k extra výdělkům. Již 50 majitelů dosáhlo výdělek 100 000 Kč za rok. Investice do nového vozu se tak může vrátit během několika málo let.