name | autoweek.cz

Předpremiéra nové Sportage

Předpremiéra nové Sportage

21.05.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nová Kia Sportage se poprvé v České republice představila v Divadle RB. Připravuje se vstoupit na trh v době, kdy se Kia stala nejoblíbenějším dovozcem pro soukromé zákazníky.

Nová Kia Sportage se v české předpremiéře představila v pražském Divadle Radka Brzobohatého, kam Kia Motors Czech pozvala zástupce médií a odborné veřejnosti ke zhlédnutí divadelního představení Tančírna.

Sériová výroba nové Sportage odstartuje počátkem léta v moderním závodu Kia poblíž slovenské Žiliny. Novinka se začne dodávat nejprve se zážehovými a vznětovými motory 2,0 ve verzích 4x2 i 4x4. Na podzim nabídku verzí s pohonem 4x2 obohatí další motory - zážehový 1,6 l a vznětový 1,7 l.

Na českém trhu budou v nabídce tři úrovně výbavy:  Active, Comfort a Exclusive. Již základní výbava zahrnuje mj. stabilizační systém ESC včetně asistentů HAC (Hill-start Assist Control) pro usnadnění rozjezdu do stoupání, a DBC (Downhill Brake Control), který naopak řidiči pomáhá při jízdě z prudkého svahu. V bezpečnostní výbavě je již v základní verzi
osm airbagů a aktivní opěrky hlavy. Ve standardní výbavě zákazník dále nalezne hliníková 16“ kola, autorádio s USB, denní svícení či palubní počítač.

Nejvyšší výbava Exclusive bude zahrnovat hliníková 18“ kola, xenonové světlomety, parkovací kameru s indikátorem vzdálenosti, bezklíčkové startování, polokožené sedadla vyhřívaná vpředu i vzadu, denní svícení LED, přední světlomety do mlhy s funkcí přisvícení v zatáčkách, duální automatickou klimatizaci, přístrojový štít Supervision, elektrochromatické zpětné zrcátko a tempomat.

Z nabídky výbavy na přání bude možné volit např. panoramatické střešní okno, navigační systém či inteligentní parkovací asistent.

Automobilka Kia prochází na českém trhu velmi úspěšným obdobím. V dubnu zaznamenala historický úspěch, když ji celkem 949 nově registrovaných vozů posunulo až na celkové čtvrté místo v pořadí značek v kategorii osobních vozidel. Mezi dovozci to znamenalo dokonce třetí příčku. Je to dosud nejlepší umístění za dobu působení značky na českém trhu.

Kia posiluje nejen u firemní klientely, ale daří se jí především u soukromých zákazníků, tedy u těch, kteří si automobil pořizují do domácnosti pro vlastní potřebu. Po tuzemských vozech Škoda tito zákazníci v dubnu sáhli nejčastěji právě po automobilech značky Kia, jež se tím stala nejúspěšnější mezi importéry.

Kia si u soukromé klientely vede výborně již od počátku roku. Patří jí kumulativně podíl 7,3 %, což ji řadí celkově na 3. místo. V dubnu Kia dokonce dosáhla tržního podílu 10,1 % a zařadila hned za domácího výrobce.

Největší měrou se na úspěchu značky podílí Kia cee´d. V dubnu stoupl počet registrací tohoto modelu na 569 kusů a již druhý měsíc po sobě tak vede tabulku v segmentu nižší střední třídy. Výborně si vede i v České republice vyráběná Kia Venga, jejíž registrace se již druhý měsíc drží přes stovku. V dubnu modelu Venga patřilo s počtem registrací 139 kusů 3. místo v kategorii malých MPV.

Třetím nejprodávanějším modelem je velké SUV Sorento, jehož bylo v tomto měsíci zaregistrováno celkem 38 kusů.