name | autoweek.cz

Představil se Ford Mustang 2023

Představil se Ford Mustang 2023

29.05.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Ford Mustang sedmé generace vznikl na tradičním základě – motor V8 a přímo řazená převodovka. V nové podobě přijde i do Evropy. Poprvé se u nás představil na výstavě Legendy 2023.

Ford Mustang je od představení současné šesté generace v roce 2014, která byla jako první uvedena i na český trh, nejprodávanějším sportovním vozem. Přitom se 78 % vozů dodává ve Spojených státech. Od velké premiéry této automobilové legendy v roce 1964 bylo zákazníkům už dodáno přes deset milionů těchto vozů.

 

Zatímco jinde i u sportovních aut přikračují ke zmenšování zdvihového objemu a počtu válců, Ford i v novém Mustangu zachová nepřeplňovaný motor V8 o objemu 5.0 l a v této podobě dorazí i do Evropy, i když v USA bude nadále základní motorizací čtyřválec 2.3 l EcoBoost. O ten ale projevili evropští zákazníci jen minimální zájem. Osmiválec Coyote dostal propracované dvojité sání pro lepší odezvu a výkon. Standardem je šestirychlostní přímo řazená převodovka Tremec ale v nabídce je i desetistupňová automatická. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola.

 

Nová generace přebírá platformu předchůdce se vzpěrami MacPherson vpředu a nezávislým zavěšením s vinutými pružinami vzadu. Ford nicméně uvádí, že platformu a nosnou strukturu výrazně vyztužil pro ještě lepší jízdní vlastnosti a ostřejší reakce.

 

Zatímco vnější design je v zásadě evolucí, v interiéru došlo k radikální proměně použitím digitálního kokpitu s přístrojovým panelem tvořeným 12“ displejem propojeným pod jedním sklem do jediné plochy s 13“ displejem infosystému Ford Sync 4 s hifi systémem B&O. Využívá 3D grafiku se softwarem Unreal Engine 3D a o jeho aktualizaci na dálku se stará Ford Power-Up.

 

Nová generace Fordu Mustang se bude nabízet ve dvou základních verzích GT a zcela nové Dark Horse. V této vrcholné výbavě bude mít samosvorný difenerciál Torsen, brzdy Brembo s 390 mm kotouči vpředu a 355 mm vzadu, speciální adaptivní tlumiče MagneRide, sedadla Recaro a odladěný výfuk s klapkou. Obě verze se odliší detaily vzhledu přídě, nabídkou barev a novým emblémem pro Dark Horse. Tato varianta se stane základem i pro okruhové závodní vozy kategorií GT3 a GT4.

 

V České republice 78 % kupujících volí fastback a 22 % convertible. Zajímavé je, že 71 % klientů dává přednost automatické převodovce. Ceny vozů nové generace budou zveřejněny v létě a první dodané vozy by se měly objevit ještě do konce letošního roku.