name | autoweek.cz

Prezentace Volvo Cars pro ministry EU

Prezentace Volvo Cars pro ministry EU

21.04.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnost Volvo Cars spolupořádala testovací jízdy s elektrickými vozidly pro ministry zemí EU a současně jim předvedla téměř bezemisní ocel.

Automobilka Volvo Cars byla jedním z klíčových pořadatelů akce, v rámci níž se nedaleko Stockholmu sešli ministři členských států Evropské unie (EU) pro životní prostředí a klima aby otestovali různé elektricky poháněné automobily, nákladní vozidla a stavební stroje.

 

Během první poloviny roku 2023 předsedá Švédsko Radě Evropské unie, přičemž byly uvedené testovací jízdy součástí oficiálního programu neformálního setkání Rady Evropské unie. Zmíněnou událost Volvo Cars spolupořádala ve spolupráci s dalšími švédskými společnostmi působícími v oblasti mobility Volvo Group a Scania, s organizací Mobility Sweden a švédskou vládou.

 

Ministři členských zemí společně s komisařem Evropské unie pro životní prostředí testovali řadu plně elektrických automobilů, nákladních vozů a stavebních strojů včetně vozů Volvo C40 a XC40 Recharge. Testovacím jízdám předcházela úvodní prezentace zahrnující 15minutový projev generálního ředitele Jima Rowana.

 

„Usilujeme o to, aby se naše společnost stala do roku 2040 klimaticky neutrální a do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozů. Nejde jen o to, že je to správná věc, ale dává to smysl i z obchodního hlediska. Během prvních tří měsíců letošního roku si naše plně elektrická a plug-in hybridní vozidla ukrojila solidní 41% podíl na celkovém celosvětovém prodeji vozů Volvo,“ uvedl Jim Rowan.

 

Využívání téměř bezemisní oceli do roku 2026

Jen elektrifikace vozů nestačí. Snížení emisí je nutné řešit ve všech našich provozech. Proto se Volvo Cars snaží do roku 2025 snížit uhlíkovou stopu na jedno vozidlo oproti roku 2018 o 40 %. K tomu patří také snížení emisí uhlíku v rámci dodavatelského řetězce. Proto spolupracuje s podobně smýšlejícími partnery. Je například prvním výrobcem automobilů, který se spojil se švédským producentem oceli SSAB za účelem prozkoumání možností téměř bezemisní vysoce kvalitní oceli pro automobilový průmysl. Jako předzvěst využívání tohoto materiálu byly vozy Volvo použité pro testovací jízdy vybaveny prahy vyrobenými z téměř bezemisní oceli společnosti SSAB.

 

„Usilujeme o to, abychom mohli využívat tento druh oceli v našich sériově vyráběných vozech do roku 2026. Ocel byla, je a nadále zůstane základní součástí osobních automobilů. Nicméně pokud má automobilový průmysl čelit výzvám spojeným se změnou klimatu, musíme najít způsob, jak snížit a případně zcela odstranit emise z našeho výrobního procesu,“ prohlásil Jim Rowan.

 

V loňském roce se Volvo Cars jako první automobilka připojilo k iniciativě SteelZero, jejímž cílem je zvýšit poptávku po nefosilní oceli a urychlit přechod k uhlíkové neutralitě v rámci globálního ocelářského průmyslu.

 

Ve svém vystoupení vyzdvihl Jim Rowan také nadšení pro výrobu udržitelnějších akumulátorů, které je zosobněno ve společném podniku s předním švédským výrobcem akumulátorů Northvolt. Společnými silami vyvíjejí novou generaci akumulátorů, které se budou vyrábět v nové gigatovárně Volvo Cars v Göteborgu využívající výhradně čistou klimaticky neutrální elektrickou energii.

 

Jim Rowan přivítal nedávno navržené zákony o průmyslu s nulovými emisemi a kritických surových materiálech. Například ustanovení pro zjednodušení a urychlení schvalovacích procesů pomohou firmám k rychlejšímu zahájení jejich projektů. Je třeba je zavést bez prodlení. Jim Rowan vyzval Evropskou unii k podniknutí dalších kroků k zajištění toho, aby si EU udržela talentované lidi nezbytné pro plánovaný přechod, čímž je myšleno například zvýšení výroby nefosilní elektřiny a vynaložení veřejných prostředků na výzkum a vyšší vzdělání.