name | autoweek.cz

Přichází nový DS 3

Přichází nový DS 3

27.09.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový DS 3 má trochu odlišný styl než odcházející DS 3 Crossback. Elektricky poháněná verze DS 3 E-Tense je vybavena novým motorem o výkonu 115 kW (156 k) a nabízí dojezd 402 km.

Francouzská prémiová značka skupiny Stellantis na autosalonu v Paříži veřejnosti pod jménem Nový DS 3 představí přepracovanou verzi městského crossoveru, nyní už bez dovětku Crossback. Stejně jako u modernizovaného DS 7 nejsou vzhledové rozdíly moc patrné. Nové LED světlomety, které jsou součástí standardní výbavy, jsou inspirované DS 7 nebo DS 4. Nenápadné stylistické úpravy ovšem ve srovnání s DS 3 Crossback umožnily zlepšit součinitel aerodynamického odporu cx o 7,6 %.

 

Interiér samozřejmě těží ze špičkové kvality povrchů s přístrojovou deskou potaženou kůží. Na pohled se moc nezměnil, ale důležitá jsou technická vylepšení - DS 3 má nový informační a zábavní systém. Centrální displej stále měří 10,3“, ale využívá mnohem efektivnější operační systém podobný systému z DS 4 a DS 7 včetně hlasového ovládání DS Iris. Funkce Mirror Screen je nyní k dispozici bezdrátově.

 

Kromě nyní už nezbytných systémů semiautonomního řízení úrovně 2 (tedy adaptivní tempomat a systém udržování v jízdním pruhu) nabízí DS 3 také možnost 360° kamer a automaticky detekuje značky s omezením rychlosti. Za příplatek je k dispozici také systém DS Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel.

 

K dispozici jsou dvě verze se zážehovým motorem PureTech 100 s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. DS se rozhodlo ponechat u nového DS 3 i možnost volby vznětového motoru BlueHDI 130 spojeného s automatickou převodovkou.

 

Elektrická verze využívá novou pohonnou jednotku představenou před pár dny v Peugeotu E 308 s trakčním elektromotorem o výkonu 115 kW (156 k) a točivým momentem 260 N.m. Je spojen s redukční převodovkou a napájen z akumulátoru s celkovou kapacitou 54 kWh (využitelných je 50,8 kWh). Díky spotřebě snížené na 12,6 kWh/100 km dojezd vzrostl na 402 km a dokonce 500 km v městském provozu. Standardně se dodává s tepelným čerpadlem a výkon rychlonabíjení je omezen na 100 kW, což umožní dobít z 0 na 80 % za 25 minut.

 

Uvedení na český trh se předpokládá v první polovině roku 2023. Nový DS 3 se vyrábí v Poissy nedaleko Paříže, a to ve verzi s elektrickým i spalovacími motory. Ve Francii se montují také motory i nový elektromotor (v Trémery-Metz) a akumulátor (v Poissy).