name | autoweek.cz

Připravuje se výroba nové Škody Kodiaq

Připravuje se výroba nové Škody Kodiaq

07.06.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto připravuje výrobu nové generace modelu Kodiaq. Nová generace model Kodiaq se bude nadále vyrábět v závodě v Kvasinách. Její premiéra proběhne na podzim letošního roku. Zahájení sériové výroby je naplánované na rok 2024. Nový Kodiaq bude dostupný také jako plug-in-hybrid.

Vzhledem k tomu, že druhá generace úspěšného SUV Kodiaq se bude i nadále vyrábět v Kvasinách, zahájila již Škoda Auto komplexní úpravy montážních linek. První předsériové vozy se již vyrábějí, sériová výroba bude zahájena v příštím roce.

 

Stejně jako předchozí generace se bude až sedmimístné SUV vyrábět v závodě v Kvasinách na linkách, z nichž dnes vyjíždějí modely Kodiaq, Superb a Superb iV. Po převedení výroby nové generace modelu Superb do Bratislavy na začátku roku 2024 se uvolní kapacita pro montáž dalších 150 000 SUV Karoq a Kodiaq ročně.

 

Do přestavby montážní linky Škoda Auto investuje 12 milionů eur. Tato částka zohledňuje i přípravu na výrobu plug-in hybridní verze. Investice se konkrétně týkají například integrace moderních technologií v oblasti manipulátorů, montáže podvozku, dopravníků a úpravy robotů pro nanášení lepidel na zasklení. Díky tomu má z linky sjíždět každý den až 410 vozů Kodiaq druhé generace.

 

Škoda Auto představí druhou generaci modelu Kodiaq na podzim tohoto roku a na trh vstoupí v roce 2024. Kromě moderních zážehových a vznětových motorů se poprvé objeví také plug-in hybridní a mild hybridní pohon. Posun na vyšší úroveň slibuje i v oblasti bezpečnosti, technologií a všestrannosti.

 

Od světové premiéry modelu Kodiaq v září 2016 Škoda vyrobila v závodech v České republice, na Ukrajině, v Číně, Indii a do zastavení výroby v březnu 2022 v Rusku přes 800 000 vozů Kodiaq. Tento model byl pro českou automobilku průkopníkem její úspěšné SUV ofenzivy.

 

„Přípravy na výrobu naší druhé generace modelu Kodiaq jsou již v plném proudu. Jak je pro značku Škoda typické, opět využíváme stávající infrastrukturu a zároveň chytře integrujeme nové technologie. Komplexní přizpůsobení a další zajištění budoucnosti montážní linky za běžného provozu je však velmi náročný úkol – jak technicky, tak logisticky. Současně jsme také úspěšně přerozdělili a optimalizovali výrobu našich modelů a mohli tak uvolnit další kapacitu,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.