name | autoweek.cz

Přísní Australané
02.08.2012 | Vladimír Rybecký | Trendy
Volvo Australia stáhlo reklamu na své kombi V60 poté, co australská Komise pro reklamní standardy nařídila, že reklama by se měla upravit nebo stáhnout, neboť vyvolává dojem bezohledné rychlosti a nebezpečné jízdy.
Australská vláda plánuje revizi Dobrovolného kodexu pro reklamu na motorová vozidla poté, co objevily stížnosti, že některé reklamy propagují nebezpečnou jízdu. Volvo Australia před nedávnem zastavilo vysílání své televizní reklamy na kombi V60, neboť mu Komise pro reklamní standardy nařídila upravit nebo stáhnout reklamu neboť vyvolává dojem „bezohledné rychlosti“ a „nebezpečné jízdy“, kterou by byl porušen zákon.
Komise uvádí, že reklama ukazuje, jak se s Volvem jezdí rychle kolem skladiště nebo přístaviště. Zatáčkami vůz vzhledem k velké rychlosti projíždí smykem. Komise uvádí, že představa vozidla provádějící obrat o 180° znázorňuje takový způsob jízdy, jenž by byl na silnici považován za nebezpečný, bezohledný a v Austrálii protizákonný.
Volvo popírá, že by reklama porušovala zákon a poté, co nejprve odstranilo scény s driftujícím automobilem a obratem o 180°, nakonec oznámilo, že má v plánu odstranit reklamu z veškerého vysílání. Komise pro reklamní standardy nemá žádnou zákonnou moc a pouze inzerenta žádá o změnu nebo stažení toho, co považuje za problematickou reklamu. Praktický kodex se vztahuje na veškerou reklamu na motorová vozidla v Austrálii a stížnosti posuzuje nevládní rada. Kodex prochází revizemi ze strany Národní rady pro silniční bezpečnost, což je poradní orgán federálního Ministerstva infrastruktury a dopravy. Kodex zavedla Federální komora automobilového průmyslu v roce 2002 jako prostředek pro vlastní regulaci reklamy v automobilovém odvětví.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz