name | autoweek.cz

Prodej ojetých vozů v rámci programu Škoda Plus
13.02.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality
V roce 2022 obchodníci Škoda Plus prodali 42 800 prověřených ojetých vozů. Výsledek za rok 2022 svědčí o zájmu českých zákazníků o kvalitní ojeté vozy s prověřenou historií. Nejobjemnější kategorií jsou vozy od 2 do 5 let stáří.
Program ojetých vozů Škoda Plus i v nelehké situaci na trhu potvrzuje, že čeští motoristé při nákupu automobilu z druhé ruky dávají i nadále přednost prověřené kvalitě značkových prodejců. Zákazníci požadují jistotu certifikovaných programů. Autorizovaní partneři sítě Škoda Plus v roce 2022 prodali 42 800 vozů.
Škoda Plus jako jednička českého trhu s ojetými automobily pracuje na kultivaci prodeje a směřuje k dlouhodobému cíli 100 000 prodaných vozů za rok.
Zákazníci preferují vozy do pěti let stáří
Program Škoda Plus přispívá ke kultivaci prodeje ojetých vozů všech značek a výrazně pomáhá v omlazování vozového parku. V uplynulém roce projevili zákazníci programu Škoda Plus největší zájem o tzv. Vyzkoušené vozy, což jsou automobily do 5 let stáří. Jejich podíl činil 51 % a o 2 procentní body překonal výsledek z předchozího roku.
Mírný pokles zaznamenaly tzv. Roční vozy, které zahrnují mladé ojeté vozy do 18 měsíců od první registrace s maximálně 30 000 najetými kilometry. Pro automobil z této kategorie se rozhodlo 20 % kupujících a v absolutní hodnotě jich bylo více než 8500. Největší vliv na prodeje zánovních vozů má jejich dostupnost, která prošla za poslední tři roky zásadní změnou. Kvůli výpadkům ve výrobě a prodlužovaným operativním leasingům je na trhu vozů této kategorie méně než před rokem 2020. Zbylých 29 % připadá na starší ojeté vozy.
Fabia a Octavia jsou žádané i jako ojetiny
Nejpopulárnějším modelem v programu Škoda Plus byla Fabia s 8650 prodanými vozy (podíl 20,2 % na celkovém prodeji). Následovaly Octavia (7450 vozů, 17,4 %), Superb (3510 vozů, 8,2 %), Scala (3080 vozů, 7,2 %) a Kodiaq (2610 vozů, 6,1 %). Více než polovina prodaných vozidel (58,3 %) měla zážehový motor a 39,3 % vozů bylo vybaveno vznětovým motorem. Pokračoval trend růstu prodeje automatických převodovek, které si loni vybralo 42 % zákazníků.
I zájemci o ojetý vůz začínají zvažovat alternativní pohonné jednotky. Celkem 1,4 % z nich si vybralo čistý elektromobil, další 1 % pak dalo přednost jiným typům pohonů (hybridní či CNG). Nejprodávanějším elektromobilem byl Enyaq iV (470 vozů).
Důležitým posláním je kultivace prostředí
Většina automobilů prodaných prostřednictvím programu Škoda Plus byla zakoupena jako nová v ČR, což s sebou nese výhodu dobře zmapované historie. Průměrný věk všech prodaných vozidel činil 5 let, průměrný nájezd 61 925 km a průměrná cena 491 821 Kč.
Program Škoda Plus aktuálně nabízí 8700 vozů, z nichž 1700 tvoří Roční vozy a 4000 Vyzkoušené vozy. Vybrané automobily v nabídce jsou k dispozici s řadou dalších atraktivních výhod. Například zákazníci, kteří využijí financování, mohou u některých vozů získat prodlouženou záruku nebo tři prohlídky zdarma. Na velkou část vozů se vztahuje pětiletá záruka od výrobce, případně je k nim možné získat předplacený servis.
Prověřené ojeté vozy z certifikovaného programu Škoda Plus jsou k dispozici na 154 prodejních místech po celé České republice. Denně aktualizovaný výčet nabízených modelů najdou zájemci na portálu www.skodaplus.cz a mohou se tak seznámit s vyhlédnutým exemplářem dřív, než se vydají ke konkrétnímu prodejci.
Značka Škoda Plus je dnes největším obchodníkem s ojetými vozy na českém trhu a díky pobočkám u většiny autorizovaných partnerů Škoda Auto Česká republika také regionálně nejdostupnějším. Prodejci Škoda Plus jsou zárukou seriózního přístupu k výkupu i prodeji a přispívají tak ke kultivaci tuzemského obchodu s ojetými vozy
„Program Škoda Plus se za 13 let svého existence na českém trhu etabloval mezi zákazníky a stal se pilířem obchodní stability našich autorizovaných partnerů. Téměř 43 tisíc prodaných ojetých vozů potvrzuje v kontextu celého roku stabilní zájem. I přes současné nepředvídatelné období v automobilovém průmyslu nadále platí, že dlouhodobým strategickým cílem programu je prodávat přes 100 000 vozů ročně. V letošním roce očekáváme růst prodejů přibližně o 3 %,“ říká Tomáš Duchoň, vedoucí prodeje českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz