name | autoweek.cz

Prodejní výsledkyToyota Motor Europe za rok 2010
17.01.2011 | Antonín Matějka | Statistiky
Toyota v průběhu loňského kalendářního roku prodala na evropských trzích celkem 781 157 vozů, z toho 750 746 vozů značky Toyota a 30 411 vozů Lexus, což v rámci daného roku představuje celkový tržní podíl 4,4 %. Během sledovaného období se v evropských výrobních závodech automobilky Toyota (Česká republika, Francie, Portugalsko, Rusko, Turecko a Velká Británie) vyrobilo celkem 480 271 vozů. „Rok 2010 představoval pro celý automobilový průmysl náročné období, nejinak tomu bylo i v případě Toyoty. V druhé polovině roku jsme však byli svědky stabilně pozitivního vývoje, kdy jsme v každém z měsíců počínaje červnem 2010 překračovali naše měsíční prodejní cíle,“ uvedl Didier Leroy, prezident společnosti Toyota Motor Europe. „Objednávky od zákazníků kromě toho v posledním čtvrtletí roku 2010 vykazovaly slibný nárůst, a lze očekávat, že tento trend bude pokračovat i v roce 2011. Jsme si proto jisti, že v příštím roce dosáhneme na evropských trzích růstu bez negativních dopadů na náš hospodářský výsledek. Konkurenceschopné produktové řady značek Toyota a Lexus kromě toho posílí díky uvedení modelů Toyota Verso-S a Lexus CT 200h, ke kterému dojde v prvním čtvrtletí roku 2011.“
Toyota v roce 2010 dosáhla slibných výsledků ve střední a východní Evropě, kde objemy prodeje značek Toyota a Lexus vzrostly o 8, resp. 57 %. O 9 % rovněž vzrostl celkový prodej ve Skandinávii (Dánsko, Finsko, Norsko a Švédsko). Největším evropským trhem automobilky Toyota v roce 2010 byla Velká Británie, kde se prodalo 100 885 vozů značek Toyota a Lexus, dále Rusko (89 262 vozů), Itálie (79 311 vozů) a Německo (76 869 vozů). Na trhu roste poptávka po modelech Toyota s nízkými emisemi – tento trend pokračuje již od roku 2000, kdy Toyota svoji plnohodnotnou hybridní technologii v Evropě poprvé představila. Prodeje hybridních vozů Toyota na evropských trzích dosáhly historicky rekordní úrovně – 70 529 vozů, což oproti roku 2009 znamená nárůst o 29 %; nabízená produktová řada vozů s hybridním pohonem je přitom velmi široká – Prius a Auris Hybrid s pohonem Hybrid Synergy Drive, resp. modely RX 450h, GS 450h, LS 600h a LS 600h L s pohonem Lexus Hybrid Drive. V roce 2010 pak modely s plnohodnotným hybridním systémem pohonu představovaly 43 % všech vozů Lexus prodaných v Evropě. V červnu 2010 se k hybridním modelům značky Toyota úspěšně připojila i Toyota Auris Hybrid spadající do nižší střední třídy. Auris Hybrid, první vůz značky Toyota s plnohodnotným hybridním pohonem vyráběný v Evropě (Toyota Motor Manufacturing United Kingdom – TMUK), v roce 2010 dokonce překročil plánované prodejní cíle o 9 %. Na evropských trzích se do konce loňského roku prodalo 15 237 těchto vozů. Tahounem prodeje na evropských trzích byla v roce 2010 opět Toyota Yaris se 164 154 prodanými vozy. Velmi dobrých výsledků dosáhlo několik dalších modelů značky Toyota: Corolla (oproti roku 2009 nárůst o 6 % – celkem 51 189 kusů), RAV4 (oproti roku 2009 nárůst o 25 % – 70 344 kusů) a Land Cruiser (oproti roku 2009 nárůst o 58 % – 36 926 kusů).
Již třetím rokem za sebou se nejlépe prodávaným vozem značky Lexus na evropských trzích stal úspěšný model RX, který na konci roku 2010 zaznamenal celkem 16 359 prodaných vozů (oproti roku 2009 nárůst o 20 %, zahrnuje provedení s pohonem Lexus Hybrid Drive i tradičním spalovacím motorem), a potvrdil své silné postavení v rámci produktové řady značky Lexus. Lexus si v Evropě udržuje dobrou pozici na rostoucím trhu prémiových vozů, kde poptávka po ekologicky šetrných automobilech prémiové třídy stále nabírá na obrátkách. Nový model Lexus CT 200h již před vlastním zahájením prodeje ukazuje pozitivní přijetí na trhu, a měl by tak ještě upevnit dobré prodeje značky Lexus v segmentu prémiových osobních vozů.
Tabulka 1 – Celkové prodeje TME(1) za rok 2010
(1) Toyota Motor Europe zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska, Izraele a řady zemí ve střední Asii (Arménie, Ázerbájdžán, východní část Ruska, Gruzie, Kazachstán, Tádžikistán, Turkmenistán a Uzbekistán). (2) Prodejní výsledky Toyoty v Evropě zahrnují všechny země západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska.
|
Tabulka 2 – Počty prodaných vozů Toyota v Evropě(2) za rok 2010
|
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz