name | autoweek.cz

PSA Peugeot Citroën v Evropě na čele ve snižování emisí CO2
11.02.2015 | Vladimír Rybecký | Trendy
Skupina PSA Peugeot Citroën se s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km dostala na konci roku 2014 v Evropě opět na první místo. Průměr evropského trhu byl 123,7 g. Od roku 2008 skupina PSA Peugeot Citroën snížila o cca 30 g.
Rekordní výsledek odpovídá snaze skupiny PSA Peugeot Citroën řešit problémy spojené s ochranou ovzduší. Skupina PSA Peugeot Citroën investuje více než 50 % svého vývojového rozpočtu vývoji technických řešení určených ke zlepšení environmentální účinnosti a výkonnosti svých automobilů.
Za dosaženými výsledky skupiny stojí především strategie downsizingu zážehových motorů, kdy skupina stále více používá nové tříválcové motory PureTech, a využití nové generace vznětových motorů BlueHDi. V roce 2014 vykazovalo téměř 30 % prodaných vozů skupiny emise nižší než 100 g CO2/km.
Mnoho vozů skupiny se díky těmto efektivním zážehovým a vznětovým motorům dostalo ve své kategorii z hlediska emisí CO2do čela evropského trhu. Vzhledem k tomu, že tyto modely představují výrazný podíl na prodeji skupiny v Evropě, přispívají tak k celkovému snížení emisí.
Příklady:
- Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi100 k:82g CO2
- DS3 1.6 BlueHDi 100 k: 79g CO2
- Peugeot 308 1.2PureTech 130 k: 107g CO2
U nejnovějších modelů Peugeot 308 a Citroën C4 Picasso, postavených na nové platformě EMP2, a modelu Citroën C4 Cactus, který se na trh dostal v roce 2014, došlo k výraznému snížení hmotnosti o 140 resp. 200 kg, což představuje klíčový faktor při snižování spotřeby.
„Toto obdivuhodné snížení emisí CO2 je výsledkem technologického pokroku, jehož skupina PSA Peugeot Citroën dosáhla u zážehových i vznětových motorů, ale také je výsledkem výzkumu zaměřeného na odlehčení vozů a jejich aerodynamiku. Skupina dál výrazně investuje do výzkumu a inovací, zejména do hybridních dobíjecích technologií a budoucích generací elektromobilů,“ uvedl ředitel pro výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot CitroënGilles Le Borgne.
Za dosaženými výsledky skupiny stojí především strategie downsizingu zážehových motorů, kdy skupina stále více používá nové tříválcové motory PureTech, a využití nové generace vznětových motorů BlueHDi. V roce 2014 vykazovalo téměř 30 % prodaných vozů skupiny emise nižší než 100 g CO2/km.
Mnoho vozů skupiny se díky těmto efektivním zážehovým a vznětovým motorům dostalo ve své kategorii z hlediska emisí CO2do čela evropského trhu. Vzhledem k tomu, že tyto modely představují výrazný podíl na prodeji skupiny v Evropě, přispívají tak k celkovému snížení emisí.
Příklady:
- Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi100 k:82g CO2
- DS3 1.6 BlueHDi 100 k: 79g CO2
- Peugeot 308 1.2PureTech 130 k: 107g CO2
U nejnovějších modelů Peugeot 308 a Citroën C4 Picasso, postavených na nové platformě EMP2, a modelu Citroën C4 Cactus, který se na trh dostal v roce 2014, došlo k výraznému snížení hmotnosti o 140 resp. 200 kg, což představuje klíčový faktor při snižování spotřeby.
„Toto obdivuhodné snížení emisí CO2 je výsledkem technologického pokroku, jehož skupina PSA Peugeot Citroën dosáhla u zážehových i vznětových motorů, ale také je výsledkem výzkumu zaměřeného na odlehčení vozů a jejich aerodynamiku. Skupina dál výrazně investuje do výzkumu a inovací, zejména do hybridních dobíjecích technologií a budoucích generací elektromobilů,“ uvedl ředitel pro výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot CitroënGilles Le Borgne.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz