name | autoweek.cz

Range Rover pro rok 2017

Range Rover pro rok 2017

16.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Land Rover uvádí na trh luxusní Range Rover s pokročilými technologiemi autonomního řízení v rámci systému All-Terrain Progress Control a novou verzi modelu Range Rover SV Autobiography Dynamic z dílny Special Vehicle Operations (SVO).
Model SV Autobiography Dynamic
SV Autobiography Dynamic je nejvýkonnější sériově vyráběný Range Rover. Nový sportovní Range Rover SV Autobiography Dynamic je poháněný motorem V8 5,0 l přeplňovaným mechanicky poháněným dmychadlem. Motor dosahuje výkon 405 kW (550 k). Stejný motor je i v Range Roveru Sport SVR, ale zde byl specificky nastaven a poskytuje točivý moment 680 N.m. Díky tomu SV Autobiography Dynamic s osmirychlostní samočinnou převodovkou ZF dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 s.
 
Vůz bude k dostání výhradně se standardním rozvorem a s podvozkem se specifickým nastavením. Divize SVO společnosti Jaguar Land Rover naladila podvozek tak, aby vykazoval optimální kombinaci výkonnosti a komfortu. Upravené závěsy zmenšují světlou výšku o 8 mm ve srovnání se standardním provedením a zrychlují reakce vozu.
 
Systém Dynamic Response zlepšuje ovladatelnost a jízdní komfort tím, že potlačuje naklánění karoserie při průjezdech zatáček. Systém ovládá přední a zadní nápravu samostatně, zlepšuje stabilitu a poskytuje větší přesnost řízení. Systém Adaptive Dynamics monitoruje pohyby vozidla až 500x za sekundu a reaguje na řidičovy povely a změny povrchu cesty.
 
Modelový rok 2017
U Range Roveru pro rok 2017 se poprvé objeví i nové systémy, které jsou základem autonomního řízení. Mezi tyto inovace patří pokročilý asistent tažení přívěsu a inteligentní omezovač rychlosti, který samočinně nastavuje rychlost vozidla na základě systému čtení dopravních značek s omezením rychlosti.
 
Vynikající terénní schopnosti vozu jsou ještě posíleny dvojicí nových technologií:
Low Traction Launch - manuálně volitelný jízdní režim řidiči pomáhá s rozjezdem na kluzkém povrchu, jako je mokrá tráva, sníh nebo led regulací využitelného točivého momentu
All-Terrain Info Centre prostřednictvím dotykového displeje multimediálního systému řidiči důležité přináší informace o aktuální konfiguraci a stavu vozidla.
 
Nový Range Rover pro rok 2017 přináší pokročilé asistenční systémy řidiče ADAS. Mezi standardní asistenční systémy patří zadní parkovací senzory, tempomat a omezovač rychlosti, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a autonomní nouzové brzdění (AEB). Příplatkový Drive Pack obsahuje prvky jako hlídání mrtvého úhlu, rozeznávání dopravních značek nebo sledování provozu za vozem včetně inteligentního omezovače rychlosti. Drive Pro Pack obsahuje stejné prvky jako Drive Pack a navíc přidává adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách a inteligentním nouzovým brzděním.
 
V interiéru je nový větší 10" dotykový displej s funkcí Dual View, zobrazující informace pokročilého multimediálního systému In Control Touch Pro. Gesty ovládaný dotykový displej ve stylu tabletu nabízí nové funkce včetně možnosti přizpůsobení domovských stránek, vylepšené satelitní navigace a okamžitého přístupu k oblíbeným aplikacím řidiče. Multimediální systém In Control Touch Pros má vylepšenou satelitní navigaci a konektivitu.
 
Díky In Control Remote Premium mohou zákazníci dálkově ovládat funkce vozidla, například zapnout klimatizaci, deaktivovat alarm nebo nastartovat motor. Aplikace majitele také upozorní v případě spuštění alarmu jeho vozu. In Control Touch Pro Services dále obsahuje aplikaci, která poskytuje například informace o počasí.
 
Do multimediálního systému In Control Touch Pro je plně integrována satelitní navigace s novými funkcemi včetně navigování s nastavením cíle cesty prostřednictvím aplikace Route Planner na chytrém telefonu. Jakmile vozidlo zaparkuje, systém přenese navigování zpět do mobilního telefonu a dovede vás ke zvolenému místu pěšky. Funkce sdílení majiteli umožní sdílet cíl cesty, čas příjezdu a aktuální pozici s přáteli, rodinou nebo kolegy.
 
Novinkou ve výbavě je i systém monitorování bdělosti řidiče a asistent pro hlídání mrtvého úhlu, který autonomně vrátí vůz do jízdního pruhu v případě, že senzory zjistí, že řidič jede do protisměru.