name | autoweek.cz

Reakce dodavatelů automobilového průmyslu
17.09.2025 | Aktuality
Dodavatelé automobilového průmyslu, sdružení v organizaci CLEPA, na setkání s prezidentkou Ursulou von der Leyen naléhají na technologicky neutrální strategii.
Generální ředitelé evropského automobilového průmyslu se setkali s prezidentkou Ursulou von der Leyenovou v rámci třetího strategického dialogu, který byl zahájen před osmi měsíci s cílem řešit narůstající krizi v odvětví, které je pro evropskou ekonomiku zásadní. Dodavatelé zdůrazňují, že pouze technicky neutrální přístup může poskytnout jistotu a flexibilitu potřebnou k překonání problémů ze současných strukturálních změn.
„Pokračovali jsme v dialogu, který začal v zimě. Panuje shoda, že musíme spolupracovat, aby transformace byla úspěšná. A je to významný úkol nejen zavést nabíjecí infrastrukturu a rámec pro elektrifikaci, ale také zajistit, aby byly zavedena správná politická opatření. Také není mnoho času a v nadcházejících měsících musíme dosáhnout účinná řešení,“ uvedl Matthias Zink, prezident Organizace evropských dodavatelů CLEPA.
„Musíme si udržet ambiciózní klimatické cíle, ale společně budovat cestu. Zásadní je zásadní včasná revize regulace CO₂, skutečná otevřenost všem klimaticky neutrálním technologiím, včetně zmrazení faktoru užitnosti pro plug-in hybridy, a rozhodné kroky směrem k realistickému regulačnímu rámci, který podporuje roli hybridů, prodlužovačů dojezdu, vodíku a obnovitelných paliv. Zaměřením se výhradně na čistě elektrická řešení riskujeme odsunutí flexibilního, klimaticky neutrálního technologického portfolia, v němž Evropa zaujímá pozici globálního lídra,“ řekl Matthias Zink.
Matthias Zink dodal: „Aby EU zajistila průmyslovou budoucnost Evropy, musí se také naléhavě zabývat tím, jak udržet výrobu, výzkum a vývoj a know-how v Evropě, zachovat místní obsah v našich vozidlech a zajistit kritické kapacity v celém dodavatelském řetězci, nejen v akumulátorech, polovodičích a softwaru. Zároveň jsou zapotřebí dlouhodobá řešení pro řešení strukturálních problémů, jako jsou vysoké náklady na energie a byrokracie.“
Podle nedávných údajů čelí dodavatelé automobilového průmyslu 15–35% cenové nevýhodě ve srovnání s globálními konkurenty, což je způsobeno vysokými náklady na energie a pracovní sílu, regulační zátěží a roztříštěnými rámci EU. Firmy také zažívají vážné ztráty pracovních míst. V roce 2024 bylo oznámeno více než 54 000 ztrát pracovních míst a dalších 22 000 se předpokládá v tomto roce, jelikož si svou daň vybírá uzavírání továren a pozastavené investice.
Foto: EC - Audiovisual Service
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz