name | autoweek.cz

Registrace vozidel v ČR za 1.-2./2015

Registrace vozidel v ČR za 1.-2./2015

05.03.2015 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Zatím stále pokračuje velmi pozitivní trend v růstu registrací nových osobních a lehkých užitkových automobilů. U nákladních automobilů a motocyklů došlo k mírnému poklesu, autobusy propadly výrazně.
Registrace nových osobních automobilů vzrostly oproti období 1.-2./2014 o 21,55 % (z 26 417 na 32 110 vozů, tj. o 5 693), přičemž v únoru činil meziroční nárůst 28,2 %.
 
První je značka Škoda s 10 234 registrovanými osobními automobily (31,87 %), následují Volkswagen - 3983 (12,40 %), Hyundai - 2900 (9,03 %), Ford - 1896 (5,90 %), Dacia - 1680 (5,23 %), Kia - 1096 (3,41 %), Seat - 1061 (3,30 %), Renault - 1050 (3,27 %), Opel - 1007 (3,13 %), Peugeot - 929 (2,89 %) atd.
 
Výrazně letos vzrostl i počet dovezených ojetých OA, a to o 20,8 %, přičemž podíl vozidel starších než 10 let tvoří 43,9 %.
 
Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o 40,89 % (z 1707 na 2405 vozů, tj. o 698).
 
První je značka Fiat s 434 registrovanými lehkými užitkovými automobily (18,04 %), následují Peugeot - 394 (16,38 %), Ford - 327 (13,59 %), Volkswagen - 316 (13,13 %), Renault - 209 (8,69 %), Citroën - 164 (6,81 %), Mercedes-Benz - 145 (6,02 %), Iveco - 97 (4,03 %), Dacia - 84 (3,49 %), Toyota - 51 (2,12 %) atd.
 

Komentář Škoda Auto:
Během měsíce února zaregistrovala značka Škoda na domácím českém trhu 5180 nových osobních automobilů. Oproti srovnatelnému období loňského roku si tuzemští zákazníci pořídili o 1205 vozů značky Škoda více, což představuje výrazný meziroční nárůst o více než 30 %. Stejně jako v lednu letošního roku, vykázala Škoda i v druhém měsíci s přehledem nejlepší únorové výsledky od roku 2004, kdy se začaly vytvářet statistiky registrací dle aktuální metodiky.
Škoda Auto díky tomuto výsledku pokračuje v konsekventním růstu již šestnáctý měsíc v řadě a je zároveň nejrychleji rostoucí značkou na tuzemském automobilovém trhu s pevnou pozicí jasné jedničky. Za první dva měsíce si zvolilo vůz značky Škoda celkem 10 234 domácích zákazníků, což je o 1849 vozů více než za první dva měsíce loňského roku.
„Jsme rádi, že poptávka je rovnoměrně rozprostřena do více modelových řad a zájem o novou generaci vozu Škoda Fabia překračuje veškerá naše očekávání. Za poslední měsíc evidujeme více než 2 500 klientských objednávek modelové řady Fabia, což je pro nás nejen velkým závazkem, ale také odměnou pro naše prodejce a prodejní tým v České republice, kterým patří velký dík,“ hodnotí únorové výsledky Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika.